"Ziggo kan strijd online tv-kijken aan"

Ziggo is sinds 31 december onderdeel van het Nederlandse bedrijf VodafoneZiggo. De Britse mediabedrijven Vodafone Group en Liberty Global hebben beide een gelijkwaardig belang van vijftig procent in deze joint venture. Liberty Global CEO Mike Fries denkt dat Ziggo op de Nederlandse markt in een gunstige positie zit om de strijd met het nieuwe tv-kijken aan te kunnen gaan. Steeds meer consumenten kiezen online tv-kijken boven de ouderwetse lineaire manier. In Nederland zijn online tv-diensten Play van KPN en KNIPPR van T-Mobile actief. Ook online videodiensten als Netflix en Videoland krijgen een steeds stevigere voet aan de Nederlandse tv-grond. NLziet, een samenwerkingsverband van NPO, RTL en SBS Broadcasting, overweegt om nog dit jaar het aanbod met live tv-zenders uit te breiden.
Ziggo klaar voor toekomst
Fries denkt dat Ziggo binnen de Europese Liberty Global-familie een unieke positie heeft om de dreiging van OTT te kunnen weerstaan. OTT is de afkorting van Over The Top en een verzamelnaam van tv- en videodiensten die online geconsumeerd worden. De CEO van Liberty Global denkt dat Ziggo drie belangrijke troeven in deze strijd in handen heeft: Ziggo Sport, integratie van Netflix in de Ziggo Horizon mediabox en het exclusieve HBO-content.