1. Nieuws

    Ziggo kiest on-demand namen

    Kabelbedrijf Ziggo heeft bekend gemaakt hoe de nieuwe digitale on-demand diensten zullen gaan heten. Daarbij hanteert het bedrijf andere namen dan UPC doet en koos deze naar aanleiding van reacties vanuit een consumentenpanel.
    Jan-Hein Visser
    3 februari 2009
    comments 0
    Ziggo kiest on-demand namen
    Kabelbedrijf Ziggo wil in navolging van UPC ook interactieve televisie gaan aanbieden. Via het zogenaamde Ziggo-panel konden kijkers met voorstellen komen. Enkele namen lijken opmerkelijk genoeg veel op die van gelijkwaardige diensten van de Vlaamse VRT.

    Zo wordt er onder meer 'net gemist' en 'ooit gemist' geïntroduceerd en dat waren in België al bekende namen. Daarnaast een TV-Theek en als algemene termen interactieve televisie en on-demand. Video On Demand bij Ziggo verkeert momenteel nog in een testfase.

    Binnenkort moet dan ook in een groot gebied waaronder Den-Haag, Breda en Utrecht deze dienst (regulier) beschikbaar worden. In veel kleinere gemeenten uit het voormalige Casema gebied is interactieve televisie vooralsnog niet mogelijk en dat geldt des te meer voor de Ziggo gebieden waar voorheen @Home en Multikabel actief waren.

    Wie van interactieve diensten gebruik wil maken moet echter eerst een toch wel een (peperdure) Cisco-8455 ontvanger aanschaffen die aldus info op de Ziggo website voor niet minder dan €399 kan worden besteld. Ziggo kent een totaal andere geschiedenis en strategie voor wat betreft het introduceren van interactieve televisie. In vrijwel alle UPC gebieden is Interactieve Televisie al tijden mogelijk en kosten de decoders, alhoewel men die dus níet zelf kan uitkiezen, de abonnees in het geheel niets.


    ZiggoCiscoInteractieve Televisie

    Reacties

  1. TV-TIP Hunted

    Hunted
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het derde seizoen alweer van Hunted. Veertien mensen proberen van de radar te verdwijnen en dat 500 uur vol te houden. Iets wat elk jaar lastiger lijkt te worden. In het eerste seizoen lukte het marinier (logisch) Evert, vorig seizoen slaagde student (logisch) Omar.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Holland's Next Top Model

    Holland's Next Top Model
    RTL 5 om 20:30 uur
    Er is licht aan het eind van de tunnel voor de finalisten van HNTM. De finale is aangebroken en wordt dit jaar in de Utrechtse Nicolaïkerk gehouden. De kandidaten lopen meerdere runs in kleding van vier aanstormende Nederlandse ontwerptalenten. Het 250 man tellende publiek bevat grote namen uit de fashionwereld.