Ziggo klantenservice: ‘bel als vaste klant voor korting’

Een deel van de Ziggo-klanten is verbolgen over de hoge kortingen die het kabelbedrijf nieuwe klanten in het vooruitzicht stelt. Met kortingen tot soms wel meer dan 500 euro probeert Ziggo nieuwe klanten te werven. Dit komt mede door de dynamische markt van vaste diensten. Ongeveer 900.000 consumenten overwegen binnen een jaar van leverancier van vaste diensten te wisselen.
In de kou
Trouwe bestaande klanten van het kabelbedrijf vinden het absurd dat nieuwe klanten zoveel korting krijgen. Ziggo stelt officieel dat iedere klant bij het aangaan van het abonnement een korting of extraatje in de vorm van gratis aanvullende tv-pakketten heeft ontvangen. Dit is echter maar deels waar. In enkele gevallen zijn consumenten Ziggo – via diens voorgangers als UPC, @home en Casema – al meer dan twintig jaar trouw. In die tijd was de concurrentie minder en was een kleine korting of extraatje een uitzondering. Ook als in de afgelopen vijf tot tien jaar de overstap naar Ziggo of diens voorgangers werd gemaakt, ging dat met slechts een bescheiden korting gepaard.
Zelf bellen
Op vragen over de nieuwe kortingen die verbolgen klanten onder meer via sociale media aan Ziggo stellen antwoordt de klantenservice – bijvoorbeeld via het Twitteraccount @ZiggoWebcare – dat bestaande klanten met hen of telefonisch via het centrale klantenservice telefoonnummer contact kunnen opnemen voor een aantrekkelijke aanbieding. Omdat niet openbaar wordt gemaakt wat deze aanbieding precies is, kan niet worden vastgesteld of het gaat om dezelfde korting die nieuwe klanten ontvangen.
Nieuw contract
Bestaande klanten die ingaan op de aanbieding van het kabelbedrijf moeten wel rekening houden dat een nieuwe overeenkomst wordt aangegaan. Dit betekent dat er een nieuw jaarcontract wordt afgesloten. De abonnee zit dus minimaal een jaar vast aan de in het contract gespecificeerde diensten van Ziggo.