Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    [UPDATE] Ziggo klantenservice blundert pijnlijk: 'wij gaan hem stalken'

    Een pijnlijke blunder van de klantenservice van de grootste aanbieder van vaste diensten in Nederland. “We gaan hem stalken”, was te horen op de voicemail van een klant van Ziggo.
    Jarco Kriek
    16 december 2020
    comments 12
    [UPDATE] Ziggo klantenservice blundert pijnlijk: 'wij gaan hem stalken'
    Foto Getty Images

    Rijk Hofman is een Nederlandse tv-presentator die bekend is geworden door zijn eigen YouTube-kanaal. En naast dit alles is Hofman ook klant bij Ziggo. Dit kabelbedrijf is met 3,9 miljoen abonnees de grootste aanbieder van de vaste diensten tv, internet en telefonie in Nederland. Hofman nam contact op met de klantenservice van Ziggo. Hij keek toch wel verbaasd op toen hij later zijn voicemail op zijn mobiele telefoon afluisterde. Een opvallend gesprek tussen enkele medewerkers van de klantenservice van Ziggo was hoorbaar.

     

    Foutje bedankt

    Hofman hoorde volgens eigen zeggen voor Ziggo als bedrijf pijnlijke uitspraken van klantenservicemedewerkers als 'we gaan hem doodstalken' en 'zijn adres weet ik nu ook'. In het video die Hofman op sociale media heeft gedeeld, is de uitspraak over stalken overigens niet heel duidelijk maar slechts op de achtergrond door een andere medewerker te horen. Ook wordt gesproken – en wellicht een persoonsverwisseling gemaakt – over een andere bekende Nederlander Tim Hofman. Het is overigens niet uit te sluiten dat het niet om een werknemers van Ziggo zelf gaat. Bedrijven als Ziggo maken ook gebruik van ingehuurde bedrijven om de eigen klantenservice te ondersteunen. In het fragment lijkt wel duidelijk hoorbaar dat de klantenservice-medewerkers niet echt van plan zijn om Hofman daadwerkelijk te gaan stalken.

     

    UPDATE: Ziggo stelt via sociale media dat inmiddels met Rijk Hofman in contact is getreden. Het kabelbedrijf gaat ook een grondig onderzoek ingesteld wordt. Duidelijk is dat het gaat om medewerkers van een extern callcenter.

     

    Kijk hieronder de beelden in de tweet van Rijk Hofman.

     

    ZiggoVodafoneZiggoklantenservice

    Reacties