Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo: kleine groep klanten ervaart problemen Ziggo GO

    Er is goed nieuws voor Ziggo-klanten die problemen ervaren met de online tv-dienst Ziggo GO. Een update die problemen oplost, wordt op dit moment getest.
    Jarco Kriek
    21 juli 2020
    comments 9
    Ziggo: kleine groep klanten ervaart problemen Ziggo GO

    Totaal TV publiceerde eerder een artikel over diverse problemen die door gebruikers van de online tv-dienst ervaren worden. Enkele van deze problemen zijn al enige weken door klanten van het kabelbedrijf opgemerkt en doorgegeven aan de klantenservice. VodafoneZiggo-woordvoerder Hans den Heijer bevestigt desgevraagd aan Totaal TV dat meerdere problemen met Ziggo GO bekend zijn. Den Heijer benadrukt echter dat het slechts om een beperkt aantal gebruikers gaat. Uit de laatst bekende cijfers die over Ziggo GO zijn bekendgemaakt, gebruiken meer dan anderhalf miljoen Ziggo-klanten deze online tv-dienst. Stel dat één procent van de Ziggo GO-gebruikers een of meerdere problemen ervaart, is dat inderdaad een beperkt aantal maar gaat het effectief al om 15.000 gebruikers. In ieder geval belooft het kabelbedrijf dat binnen niet al te lange termijn ‘fixes’ worden uitgebracht die de nu bekende problemen zullen oplossen.

     

    Ziggo test oplossing

    Hans den Heijer: “Het gaat om klachten, beter gezegd euvels die verschillen van aard onder een kleine groep gebruikers. Het is ons bekend dat er bij een kleine groep gebruikers, tijdens het gebruik van de Ziggo GO-app, een onterechte melding kan verschijnen dat de accountlimiet is bereikt. Deze melding kan de gebruiker gewoon wegklikken. Indien nodig kan de app afgesloten worden en zo opnieuw worden opgestart. Voor dit euvel is een oplossing gevonden in de vorm van een ‘fix’ die op dit moment wordt getest. Als de praktijktest naar tevredenheid werkt zullen we de fix daarna implementeren.”

     

    Chromecast

    Maar er zijn nog meer problemen door klanten gemeld en door het kabelbedrijf geconstateerd waarbij Chromecast een rol speelt. “Hiernaast is er ook een kleine groep gebruikers die tijdens het streamen via Chromecast hinder ervaren, dit staat los van het andere euvel. Tijdens het streamen van sommige content kan er iets misgaan met de ondertiteling. De ondertiteling staat midden in het scherm en de tekst is kleiner van formaat. Voor een andere zeer kleine groep klanten, met een specifieke combinatie Chromecast-software en de Ziggo GO-app, zien we onregelmatigheden tijdens het streamen naar een Chromecast-dongel. Beide Chromecast klachten hebben onze volledige aandacht, ook hiervoor is een oplossing gevonden en zijn we druk deze te testen. Ook als deze oplossing naar tevredenheid werkt zullen we het implementeren.”

    ZiggoVodafoneZiggoZiggo GOOTTonlineinternettvtelevisiestoringChromecastupdatestreamingstreamingdienst

    Reacties