Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo, KPN en Odido gaan zenderaanbod uitbreiden

    Een zenderuitbreiding bij de drie grootste providers van Nederland Ziggo, KPN en Odido is onderweg. Het gaat om een geheel nieuwe zender voor de Nederlandse markt.
    Jarco Kriek
    31 oktober 2023
    comments 4
    Ziggo, KPN en Odido gaan zenderaanbod uitbreiden
    Foto Getty Images

    De al eerder aangekondigde lifestylezender Home & Garden TV (HGTV) komt definitief vanaf 15 januari beschikbaar in het zenderaanbod van de drie grootste providers van Nederland. Bij Ziggo komt de nieuwe zender op voorkeuzekanaal 26 in de zenderlijst. Bij KPN is dit voorkeuzekanaal 43 en bij Odido 28. HGTV is een zender uit het portfolio van Discovery, dat tegenwoordig onderdeel is van Warner Bros. Discovery. Bij de drie providers komt HGTV in het digitale basispakket. Bij de eerste aankondiging van de zender in 2021 was sprake van een tijdelijk exclusieve doorgifte bij Ziggo. Deze exclusiviteit is verdwenen.

     

    Wat is HGTV?

    HGTV vertelt verhalen van échte mensen met mijlpalen die zij willen behalen in hun interieur-, renovatie- of ander soort huisprojecten. Het is de zender waar interieurdromen werkelijkheid worden en zelfs de lastigste bouwprojecten uiteindelijk altijd vorm krijgen. De zender is al vele jaren in onder meer het Verenigd Koninkrijk beschikbaar. Satellietkijkers en Canal Digitaal-abonnees met ontvangst van de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost hebben hierdoor ongecodeerd toegang tot de zender. De content die op HGTV lineair uitgezonden gaat worden, is in Nederland al enige tijd via streamingdienst discovery+ te bekijken.

     

    Vreugde

    Tatiana Lagewaard, Head of Content & Programming bij Warner Bros. Discovery: ”We zijn blij de zender HGTV aan het Warner Bros. Discovery-portfolio toe te mogen voegen en daarmee dit mooie merk naar Nederland te halen. Met ‘content dat staat als een huis’, zoals de programma’s Fixer To Fabulous en No Demo Reno, zijn we dé aangewezen plek voor interieurfans en renovatieliefhebbers. Tegelijkertijd wordt HGTV ook een partij die adverteerders en commerciële-partners direct in verbinding brengt met een specifieke lifestyle-doelgroep. Ons doel is om met HGTV een bron aan inspiratie te zijn, maar ook een zender om even lekker bij te relaxen.”

    ZiggoVodafoneZiggoKPNOdidoWarner Bros. DiscoveryDiscoveryHGTV

    Reacties