Ziggo, KPN en T-Mobile verwennen alleen nieuwe klanten met korting en cadeaus
Het is eigenlijk een repeterend verhaal. Bestaande klanten van aanbieders van tv en internet vissen ook bij deze zogenaamde Black Friday-aanbiedingen achter het net. De aanbieders geven aan Totaal TV aan dat bestaande klanten bij hun overstap naar het bedrijf ook met een aanbieding zijn verwelkomt en mede hierdoor geen aanspraak kunnen maken op de huidige aanbiedingen. Ook wijzen onder meer Ziggo en KPN op het gegeven dat bestaande klanten extra cadeaus in de vorm van gratis diensten en kortingen krijgen als zowel vaste als mobiele diensten bij hen worden gekocht. De aanbieders vergeten echter bij deze uitleg erbij te vermelden dat dezelfde kortingen en cadeaus ook voor nieuwe klanten gelden als zij vaste en mobiele diensten combineren. Hoewel aanbieders anders beweren, kan echter het dreigen met overstap naar een andere aanbieder van tv en internet toch zorgen voor tijdelijke korting of gratis tv-pakketten zoals van Ziggo Sport Totaal en FOX Sports.
Black Friday
Wie in de komende dagen naar Ziggo overstapt, kan rekenen op een cash back die kan oplopen tot 75 euro. Verder kan gekozen worden voor zes maanden korting op het abonnement of een pakket met drie Smart WiFi-boosters werkend op de MESH technologie. Bij KPN kan de nieuwe abonnee kiezen uit een gratis Sonos One smartspeaker, een draadloze Sony hoofdtelefoon met noise cancelling of zes maanden 50 procent korting op het abonnement aangevuld met een cash back oplopend tot 50 euro. Prijsvechter T-Mobile doet het wat rustiger aan met kortingen voor nieuwe abonnees. Zo hoeven nieuwe klanten geen aansluitkosten te betalen en krijgen daarnaast een cash back die kan oplopen tot 50 euro. Ook zes maanden gratis toegang tot de Nederlandse streamingdienst Videoland staat nieuwe T-Mobile abonnees te wachten.
De genoemde cash back-kortingen zijn alleen van toepassing als het nieuwe abonnement bij Breedbandwinkel wordt gekocht