1. Nieuws

    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    Goed en minder goed nieuws voor Ziggo, KPN en T-Mobile. Het aantal Nederlanders dat een duurder multiplay-abonnement afneemt stijgt. Maar de stijging is minder groot dan verwacht.
    Jarco Kriek
    11 juli 2018
    comments 2
    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    In Nederland kunnen bij veel aanbieders duo-, triple- en quad play-abonnementen afgenomen worden. Bij deze multiplay-abonnementen worden meerdere diensten in één abonnement gecombineerd. VodafoneZiggo (Ziggo), KPN en T-Mobile zijn de belangrijkste multiplay-aanbieders. Dit soort abonnementen zijn voor aanbieders belangrijk omdat het gemiddelde bedrag dat de abonnee per maand bij de aanbieder aan abonnementen uitgeeft hierdoor hoger wordt. De hoogte van de maandelijkse abonnementsafdracht is tegenwoord voor aanbieders nog belangrijker dan het aantal abonnees.

     

    Meer abonnementen

    Het aantal multiplay-abonnementen is in Nederland in de eerste drie maanden van dit jaar naar 6,7 miljoen gestegen. Dit is met 0,3 procent een mindere kwartaalgroei dan de voorgaande kwartalen. Aanbieders behaalden hierdoor een omzet van 1,15 miljard euro, een omzetgroei van 0,2 procent. Fors minder dan de omzetgroei van 1,5 procent in de laatste drie maanden van 2017. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper. De verwachting is dat de omzet van multiplay-abonnementen dit jaar blijft groeien. Dit komt vooral omdat de twee grootste aanbieders van Nederland Ziggo en KPN – inclusief de dochterbedrijven XS4All en Telfort – op 1 juli de abonnementsprijs met enkele euro’s per maand hebben verhoogd.


    Quad play

    Triple play-abonnementen – waarbij tv, internet en telefonie in een gecombineerd abonnement samenkomen – blijven in Nederland het meest afgenomen. Quad play waarbij triple play met mobiel gecombineerd wordt, is wel aan een opmars bezig. Een kwart van de Nederlandse huishoudens heeft op dit moment een quad play-abonnement. Vooral VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile profiteren van deze trend. Deze aanbieders proberen met het weggeven van extraatjes zoals dubbele mobiele data, gratis tv-abonnementen en extra kortingen meer quad play-abonnementen te verkopen.

    ZiggoVodafoneZiggoKPNT-Mobilemultiplaytriple playdu0 playquad playabonnementomzetabonneesklanten

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP De Roelvinkjes passen op de winkel

    De Roelvinkjes passen op de winkel
    SBS6 om 20:30 uur
    De verzorgers van woon- en zorgcentrum Herfstzon zijn toe aan wat vakantie. De Roelvinkjes schieten te hulp en nemen de dagelijkse zorg voor vijftig ouderen op zich. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan en het gezin moet nu écht hard werken. Gelukkig is er nog wel ruimte voor een leuke verrassing.

    TV-TIP Meet Joe Black

    Meet Joe Black
    om 06:37 uur
    De Dood bezoekt de aarde, kaapt het lichaam van Pitt en komt bij het huis van de rijke Hopkins. Ze sluiten een deal: zo lang de tycoon Pitt nieuwe dingen over het leven leert, mag hij op aarde blijven. De film laat nogal wat vragen onbeantwoord, maar heeft een nóg groter probleem: met een speeltijd van maar liefst drie uur is het soms slaapverwekkend. Gelukkig is Pitt subliem in mooi-zijn, hoewel zijn spel wat aan de kinderlijke kant is, en Hopkins blinkt uit in geloofwaardigheid.

    Interview

    • *

      Airen Mylene

      Hotel Rules

      In Hotel Rules verbouwen vijf kandidatenkoppels elkaars hotel of Bed and Breakfast rigoureus. Airen Mylene presenteert. Het winnende koppel ontvangt 25.000 euro.
      Reacties0 reactie(s)