1. Nieuws

    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    Goed en minder goed nieuws voor Ziggo, KPN en T-Mobile. Het aantal Nederlanders dat een duurder multiplay-abonnement afneemt stijgt. Maar de stijging is minder groot dan verwacht.
    Jarco Kriek
    11 juli 2018
    comments 2
    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    In Nederland kunnen bij veel aanbieders duo-, triple- en quad play-abonnementen afgenomen worden. Bij deze multiplay-abonnementen worden meerdere diensten in één abonnement gecombineerd. VodafoneZiggo (Ziggo), KPN en T-Mobile zijn de belangrijkste multiplay-aanbieders. Dit soort abonnementen zijn voor aanbieders belangrijk omdat het gemiddelde bedrag dat de abonnee per maand bij de aanbieder aan abonnementen uitgeeft hierdoor hoger wordt. De hoogte van de maandelijkse abonnementsafdracht is tegenwoord voor aanbieders nog belangrijker dan het aantal abonnees.

     

    Meer abonnementen

    Het aantal multiplay-abonnementen is in Nederland in de eerste drie maanden van dit jaar naar 6,7 miljoen gestegen. Dit is met 0,3 procent een mindere kwartaalgroei dan de voorgaande kwartalen. Aanbieders behaalden hierdoor een omzet van 1,15 miljard euro, een omzetgroei van 0,2 procent. Fors minder dan de omzetgroei van 1,5 procent in de laatste drie maanden van 2017. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper. De verwachting is dat de omzet van multiplay-abonnementen dit jaar blijft groeien. Dit komt vooral omdat de twee grootste aanbieders van Nederland Ziggo en KPN – inclusief de dochterbedrijven XS4All en Telfort – op 1 juli de abonnementsprijs met enkele euro’s per maand hebben verhoogd.


    Quad play

    Triple play-abonnementen – waarbij tv, internet en telefonie in een gecombineerd abonnement samenkomen – blijven in Nederland het meest afgenomen. Quad play waarbij triple play met mobiel gecombineerd wordt, is wel aan een opmars bezig. Een kwart van de Nederlandse huishoudens heeft op dit moment een quad play-abonnement. Vooral VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile profiteren van deze trend. Deze aanbieders proberen met het weggeven van extraatjes zoals dubbele mobiele data, gratis tv-abonnementen en extra kortingen meer quad play-abonnementen te verkopen.

    ZiggoVodafoneZiggoKPNT-Mobilemultiplaytriple playdu0 playquad playabonnementomzetabonneesklanten

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP De regels van Floor

    De regels van Floor
    NPO 3 om 09:10 uur
    De eigenwijze Floor krijgt in dit tweede seizoen een nieuw klasgenootje, dat voor het gemak ook Floor heet. Omdat haar ouders puissant rijk zijn, wordt ze 'Rijke Floor' genoemd en wordt Floor gedegradeerd tot 'Gewone Floor'. Daar is Floor het natuurlijk niet mee eens, dus gaat ze op zoek naar een nieuwe bijnaam. Makkelijker gezegd dan gedaan.

    TV-TIP Hoofdzaken

    Hoofdzaken
    NPO 3 om 18:15 uur
    In het hart van Breda staat de kapperszaak van Marko. Marko kan niet alleen goed overweg met kam en schaar, hij weet met zijn montere gebabbel ook het meest gesloten kinderboek te openen. In Hoofdzaken openbaren kinderen vanaf de kappersstoel hun diepste, en meest hilarische zielenroerselen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)