1. Nieuws

    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    Goed en minder goed nieuws voor Ziggo, KPN en T-Mobile. Het aantal Nederlanders dat een duurder multiplay-abonnement afneemt stijgt. Maar de stijging is minder groot dan verwacht.
    Jarco Kriek
    11 july 2018
    comments 2
    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    In Nederland kunnen bij veel aanbieders duo-, triple- en quad play-abonnementen afgenomen worden. Bij deze multiplay-abonnementen worden meerdere diensten in één abonnement gecombineerd. VodafoneZiggo (Ziggo), KPN en T-Mobile zijn de belangrijkste multiplay-aanbieders. Dit soort abonnementen zijn voor aanbieders belangrijk omdat het gemiddelde bedrag dat de abonnee per maand bij de aanbieder aan abonnementen uitgeeft hierdoor hoger wordt. De hoogte van de maandelijkse abonnementsafdracht is tegenwoord voor aanbieders nog belangrijker dan het aantal abonnees.

     

    Meer abonnementen

    Het aantal multiplay-abonnementen is in Nederland in de eerste drie maanden van dit jaar naar 6,7 miljoen gestegen. Dit is met 0,3 procent een mindere kwartaalgroei dan de voorgaande kwartalen. Aanbieders behaalden hierdoor een omzet van 1,15 miljard euro, een omzetgroei van 0,2 procent. Fors minder dan de omzetgroei van 1,5 procent in de laatste drie maanden van 2017. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper. De verwachting is dat de omzet van multiplay-abonnementen dit jaar blijft groeien. Dit komt vooral omdat de twee grootste aanbieders van Nederland Ziggo en KPN – inclusief de dochterbedrijven XS4All en Telfort – op 1 juli de abonnementsprijs met enkele euro’s per maand hebben verhoogd.


    Quad play

    Triple play-abonnementen – waarbij tv, internet en telefonie in een gecombineerd abonnement samenkomen – blijven in Nederland het meest afgenomen. Quad play waarbij triple play met mobiel gecombineerd wordt, is wel aan een opmars bezig. Een kwart van de Nederlandse huishoudens heeft op dit moment een quad play-abonnement. Vooral VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile profiteren van deze trend. Deze aanbieders proberen met het weggeven van extraatjes zoals dubbele mobiele data, gratis tv-abonnementen en extra kortingen meer quad play-abonnementen te verkopen.

    ZiggoVodafoneZiggoKPNT-Mobilemultiplaytriple playdu0 playquad playabonnementomzetabonneesklanten

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Le Mans '66

      Win vijf keer een VIP-pakket van Le Mans 66

      Academy Award-winnaars Matt Damon en Christian Bale schitteren in Le Mans ‘66, gebaseerd op het merkwaardige waargebeurde verhaal van Ford tegen Ferarri. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van dit actiedrama weggeven, met daarin een steelbook editie van Le Mans ’66, een poster én een Pathé Thuis kijkcode.

    TV-TIP Coyote Peterson: Brave the Wild

    Coyote Peterson: Brave the Wild
    Animal Planet om 10:55 uur
    Vergeleken met Coyote Peterson is Freek Vonk maar een watje. Coyote is nergens bang voor en laat zich regelmatig bijten door de meest exotische dieren.

    TV-TIP Eigen huis & tuin

    Eigen huis & tuin
    RTL 4 om 18:05 uur
    Kevin en Laura uit polderparel Almere zijn echte buitenmensen. Het is dan ook onbegrijpelijk dat hun achtertuin eruitziet als de Serengeti: het is een grote, kale zandvlakte.

    Interview

    • LEGO MASTERS is vanaf 11 april te zien bij RTL 4

      Ruben Nicolai

      Lego Masters

      In LEGO MASTERS worden duo’s uitgedaagd met bijzondere LEGO opdrachten die ze binnen een bepaald aantal uur moeten volbrengen. De presentatie is in handen van Kürt Rogiers en Ruben Nicolai.
      Reacties0 reactie(s)