1. Nieuws

    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    Goed en minder goed nieuws voor Ziggo, KPN en T-Mobile. Het aantal Nederlanders dat een duurder multiplay-abonnement afneemt stijgt. Maar de stijging is minder groot dan verwacht.
    Jarco Kriek
    11 juli 2018
    comments 2
    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    In Nederland kunnen bij veel aanbieders duo-, triple- en quad play-abonnementen afgenomen worden. Bij deze multiplay-abonnementen worden meerdere diensten in één abonnement gecombineerd. VodafoneZiggo (Ziggo), KPN en T-Mobile zijn de belangrijkste multiplay-aanbieders. Dit soort abonnementen zijn voor aanbieders belangrijk omdat het gemiddelde bedrag dat de abonnee per maand bij de aanbieder aan abonnementen uitgeeft hierdoor hoger wordt. De hoogte van de maandelijkse abonnementsafdracht is tegenwoord voor aanbieders nog belangrijker dan het aantal abonnees.

     

    Meer abonnementen

    Het aantal multiplay-abonnementen is in Nederland in de eerste drie maanden van dit jaar naar 6,7 miljoen gestegen. Dit is met 0,3 procent een mindere kwartaalgroei dan de voorgaande kwartalen. Aanbieders behaalden hierdoor een omzet van 1,15 miljard euro, een omzetgroei van 0,2 procent. Fors minder dan de omzetgroei van 1,5 procent in de laatste drie maanden van 2017. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper. De verwachting is dat de omzet van multiplay-abonnementen dit jaar blijft groeien. Dit komt vooral omdat de twee grootste aanbieders van Nederland Ziggo en KPN – inclusief de dochterbedrijven XS4All en Telfort – op 1 juli de abonnementsprijs met enkele euro’s per maand hebben verhoogd.


    Quad play

    Triple play-abonnementen – waarbij tv, internet en telefonie in een gecombineerd abonnement samenkomen – blijven in Nederland het meest afgenomen. Quad play waarbij triple play met mobiel gecombineerd wordt, is wel aan een opmars bezig. Een kwart van de Nederlandse huishoudens heeft op dit moment een quad play-abonnement. Vooral VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile profiteren van deze trend. Deze aanbieders proberen met het weggeven van extraatjes zoals dubbele mobiele data, gratis tv-abonnementen en extra kortingen meer quad play-abonnementen te verkopen.

    ZiggoVodafoneZiggoKPNT-Mobilemultiplaytriple playdu0 playquad playabonnementomzetabonneesklanten

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Ockels erfenis

    Ockels erfenis
    NPO 2 om 19:25 uur
    De meeste documentaires over iconische figuren zijn alleen maar positief, met zo nu en dan een kleine kanttekening. Deze docu toont dat Wubbo Ockels helemaal niet zo een leuke man was. De Nederlandse astronaut raakte zo geobsedeerd met het redden van de aarde dat hij zijn familie verwaarloosde en collega's tegen zich in het harnas joeg.

    TV-TIP Indiana Jones and the Temple of Doom

    Indiana Jones and the Temple of Doom
    om 23:08 uur
    Na een incident in een nachtclub in Shanghai slaat Indiana Jones op de vlucht met zijn hulpje Short Round en zangeres Willie Scott. Het trio belandt in een klein dorpje waar een magische steen is gestolen en kinderen zijn ontvoerd om te werken in de mijn. Jones besluit de dorpelingen te helpen.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)