1. Nieuws

    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    Goed en minder goed nieuws voor Ziggo, KPN en T-Mobile. Het aantal Nederlanders dat een duurder multiplay-abonnement afneemt stijgt. Maar de stijging is minder groot dan verwacht.
    Jarco Kriek
    11 juli 2018
    comments 2
    Ziggo, KPN en T-Mobile willen duurdere abonnementen verkopen

    In Nederland kunnen bij veel aanbieders duo-, triple- en quad play-abonnementen afgenomen worden. Bij deze multiplay-abonnementen worden meerdere diensten in één abonnement gecombineerd. VodafoneZiggo (Ziggo), KPN en T-Mobile zijn de belangrijkste multiplay-aanbieders. Dit soort abonnementen zijn voor aanbieders belangrijk omdat het gemiddelde bedrag dat de abonnee per maand bij de aanbieder aan abonnementen uitgeeft hierdoor hoger wordt. De hoogte van de maandelijkse abonnementsafdracht is tegenwoord voor aanbieders nog belangrijker dan het aantal abonnees.

     

    Meer abonnementen

    Het aantal multiplay-abonnementen is in Nederland in de eerste drie maanden van dit jaar naar 6,7 miljoen gestegen. Dit is met 0,3 procent een mindere kwartaalgroei dan de voorgaande kwartalen. Aanbieders behaalden hierdoor een omzet van 1,15 miljard euro, een omzetgroei van 0,2 procent. Fors minder dan de omzetgroei van 1,5 procent in de laatste drie maanden van 2017. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper. De verwachting is dat de omzet van multiplay-abonnementen dit jaar blijft groeien. Dit komt vooral omdat de twee grootste aanbieders van Nederland Ziggo en KPN – inclusief de dochterbedrijven XS4All en Telfort – op 1 juli de abonnementsprijs met enkele euro’s per maand hebben verhoogd.


    Quad play

    Triple play-abonnementen – waarbij tv, internet en telefonie in een gecombineerd abonnement samenkomen – blijven in Nederland het meest afgenomen. Quad play waarbij triple play met mobiel gecombineerd wordt, is wel aan een opmars bezig. Een kwart van de Nederlandse huishoudens heeft op dit moment een quad play-abonnement. Vooral VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile profiteren van deze trend. Deze aanbieders proberen met het weggeven van extraatjes zoals dubbele mobiele data, gratis tv-abonnementen en extra kortingen meer quad play-abonnementen te verkopen.

    ZiggoVodafoneZiggoKPNT-Mobilemultiplaytriple playdu0 playquad playabonnementomzetabonneesklanten

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.