Ziggo laat klant langer wachten: Tele2 het snelst, Youfone langzaamst

Jaarlijks voert Providercheck een onderzoek naar de bereikbaarheid van de klantenservice uit van aanbieders van de vaste diensten tv en internet. Aan de hand van vier gelijke vragen of handelingen bij twaalf providers maakte Providercheck een vergelijk tussen de deelnemende bedrijven. Tele2 komt met een gemiddelde wachttijd van 2 minuten en 33 seconden als beste uit de bus. Het bedrijf was ook in 2018 het snelste in bereik van de klantenservice. Het langst moeten klanten van Youfone op contact met een klantenservicemedewerker wachten. Gemiddeld moet maar liefst 24 minuten en 39 seconden gewacht worden. Youfone erkent de lange wachttijd bij klantcontact. De klantenservice is volgens de provider onderbezet. Youfone werkt hard om dit probleem op te lossen.
De grote drie
Van de drie grootste aanbieders van tv en internet in Nederland scoort Ziggo verreweg het slechtst. Het kabelbedrijf is terug te vinden op de negende plaats en is met klantcontact alleen sneller dan Caiway, Online.nl en Youfone. Gemiddeld moet een Ziggo-klant 7 minuten en 43 seconden op verbinding met een klantenservicemedewerker wachten. Dat is 3,5 minuut langer dan de gemiddelde wachttijd (3 minuten en 13 seconden) bij T-Mobile, de nummer drie bij dit onderzoek. KPN volgt op de derde plek met 3 minuten en 34 seconden.