Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo levert in minder huishoudens tv en internet, KPN juist in meer

    Uit de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo blijkt dat bedrijfsonderdeel Ziggo vooral op de consumentenmarkt in het vierde kwartaal slechter dan in voorgaande kwartalen heeft gepresteerd.
    Jarco Kriek
    28 february 2019
    comments 6
    Ziggo levert in minder huishoudens tv en internet, KPN juist in meer

    Het klantverlies was met 17.800 relatief fors te noemen. Door het klantverlies daalde het aantal actieve aansluitingen op het netwerk van Ziggo naar 53,8 procent. Eind vorig jaar was dit nog 54,9 procent. Ziggo had aan het einde van vorig jaar 3,877 miljoen klanten. Binnen enkele jaren heeft Ziggo bijna 400.000 klanten verloren. Ziggo kan op dit moment in bijna 7,2 miljoen huishoudens vaste diensten leveren. Het aantal aan klanten verkochte abonnementen daalde met 33.200 naar 9,72 miljoen. Dit betekent dat iedere abonnee gemiddeld 2,5 abonnementen bij het kabelbedrijf koopt.

     

    Analoog naar digitaal

    De stijging van het klantverlies komt mogelijk door de uitfasering van analoge tv. Ziggo zet per regio analoge tv uit. Klanten kunnen vanaf dat moment alleen digitaal naar tv-zenders kijken. In het vierde kwartaal schakelde Ziggo in enkele grote steden, waaronder Amsterdam en Rotterdam, analoge tv uit. In de komende maanden wordt analoge tv onder meer in Den Haag en delen van Gelderland uitgezet.

     

    Minder triple play

    Uit de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo blijkt tevens dat het aantal duoplay-abonnementen bij Ziggo stijgt. Dit gaat ten koste van het aantal verkochte triple play-abonnementen. Nog maar 15 procent van de Ziggo-klanten koopt bij het kabelbedrijf alleen een tv-abonnement. Het aantal triple play-abonnementen komt op 64,1 procent uit. Duo play wordt door 20,9 procent van de klanten gekocht. De daling van triple play is te verklaren omdat minder Nederlanders het nut van een vaste telefoonaansluiting niet meer kunnen inzien met de komst van mobiele telefoonabonnementen met onbeperkt bellen-mogelijkheid. Ondanks de daling van triple play bleef het gemiddeld bedrag dat klanten per maand aan gekochte abonnementen bij Ziggo besteden ongewijzigd. Dit gemiddelde is 46 euro per maand.

     

    KPN

    KPN deed het met de verkoop van tv-abonnementen in het vierde kwartaal veel beter dan Ziggo. Het telecombedrijf noteerde na enkele kwartalen van verlies weer een plus van 8.000 bij het aantal verkochte tv-abonnementen. Bij Interactieve TV was een stijging van 22.000 verkochte abonnementen waarneembaar. Daar stond een daling bij Digitenne van 16.000 tegenover.

    ZiggoVodafoneZiggokwartaalcijfersabonnemententvtelevisieinternetbellenvastduo playtriple playanaloogdigitaalKPNLiberty Global

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Daniel Craig Collection

      Win de Daniel Craig Collection

      Daniel Craig kruipt dit jaar in No Time to Die voor de laatste keer in de huid van de geliefde geheime agent. De Daniel Craig Collection bundelt al zijn Bond-films tot dusver. Totaal TV mag deze boxset met Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall en Spectre drie keer weggeven.

    TV-TIP Love Locks

    Love Locks
    RTL 8 om 20:30 uur
    De dochter van Lindsey studeert een semester in Parijs. Lindsey gaat een weekend op bezoek en komt haar ex tegen.

    TV-TIP The sky is the limit: Rijk en succesvol in Nederland

    The sky is the limit: Rijk en succesvol in Nederland
    SBS6 om 20:30 uur
    In deze nieuwe realityserie geven de rijkste mensen van Nederland een kijkje in hun luxe leventje.

    Interview

    • Winston Gerschtanowitz in Marble Mania

      Winston Gerschtanowitz

      Marble Mania

      In de familieshow Marble Mania strijden drie BN’ers in verschillende behendigheidsspellen en spectaculaire knikkerraces tegen elkaar. Presentator Winston Gerschtanowitz staat de knikkeraars bij. De races worden van commentaar voorzien door Jack van Gelder. We spraken Winston over deze nieuwe show.
      Reacties0 reactie(s)