Ziggo lost deel problemen Ziggo GO op
Toen Ziggo begin juni een nieuwe update voor Ziggo GO online zette, ging er wat mis. Deze update zorgde niet voor een verbeterde maar juist veel slechtere online kijkervaring. De klachten van Ziggo-abonnees stroomden binnen op het eigen forum van het kabelbedrijf. Pikant detail is dat het niet de eerste keer is dat Ziggo GO na een update met een slechtere gebruikerservaring kampte.
Beeldkwaliteit
Vooral klachten over beeldkwaliteit en het herhaaldelijk moeten inloggen bij gebruik van Ziggo GO werden na de inmiddels voorlaatste update gemeld. De laatste update voor mobiele apparaten - zoals tablet en smartphone werkend op Android en iOS - en ook de internetsite ziggogo.tv is onlangs uitgebracht. Uit de eerste bevindingen van abonnees blijkt dat een groot deel – maar nog niet alle – problemen zijn opgelost.
Online kijken
Ziggo GO is de app waarmee Ziggo-abonnees online kunnen kijken naar tv- en videocontent. Afhankelijk van het afgesloten internetabonnement kunnen tot meer dan 120 zenders live bekeken worden. Met Replay TV kunnen ook eerder uitgezonden programma’s van de meeste zenders tot zeven dagen terug via de tv-gids worden afgespeeld. Bij gebruik van de bruikleendecoders Mediabox Next, Next Mini en Mediabox XL kunnen ook opgenomen programma’s worden teruggekeken met Ziggo GO. Ziggo GO is er behalve in een webversie en voor mobiele apparaten ook voor online mediaspelers die functioneren op Android TV OS of Google TV mediaspeler, Apple TV HD/4K of Amazon Fire Stick HD/4K.