Ziggo lost probleem gebruik eigen hardware op

Ziggo kwam in actie na meldingen op onder meer het eigen forum. Alle Nederlandse internetaanbieders moeten hun klanten de mogelijkheid bieden om naast het bij een abonnement geleverde bruikleenmodem ook eigen hardware te gebruiken, in dit geval dus een zelf aangeschafte modem. In het geval van Ziggo gaat het in de meeste gevallen om een kabelvariant van een internetmodem van fabrikant Fritzbox.
Activatie
Om de eigen modem te kunnen gebruiken moet deze eerst door de gebruiker worden geactiveerd. Enkele Ziggo-klanten ondervonden hier problemen mee. Deze zijn volgens de internetaanbieder nu verleden tijd. De eerste problemen werden in februari gemeld. Ziggo is sinds begin 2021 wettelijk verplicht om klanten de mogelijkheid te bieden om eigen hardware te gebruiken. Eerder tikte toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) Ziggo al op de vingers omdat het kabelbedrijf niet binnen gestelde termijn klanten deze mogelijkheid bood. Dit leverde eigenaar VodafoneZiggo een last onder dwangsom op.