Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo maakt reclame persoonlijker op Mediabox Next

    VodafoneZiggo bedrijfsonderdeel Ziggo is begonnen met het leveren van ‘reclame op maat’. Deze nieuwe manier van persoonlijkere reclame is vooralsnog alleen op Mediabox Next beschikbaar.
    Jarco Kriek
    26 juli 2023
    comments 0
    Ziggo maakt reclame persoonlijker op Mediabox Next

    Ziggo omschrijft ‘reclame op maat’ als volgt: “Met reclames op maat kunnen adverteerders specifieke reclames en tv-campagnes leveren aan specifieke huishoudens. Dit betekent dat klanten die toestemming hebben gegeven voor persoonlijke aanbevelingen – mits zij in de doelgroep van een specifieke reclame of campagne vallen - een aangepaste reclame te zien kunnen krijgen op de plaats van een generieke. Daardoor krijgen klanten tijdens reclameblokken relevantere reclame(s) te zien en wordt hun kijkplezier hopelijk vergroot. Voor adverteerders betekent dit dat zij hun gewenste publiek effectiever kunnen bereiken, waardoor de algehele prestaties van hun advertentiecampagnes kunnen verbeteren.”

     

    Intrekken

    Gebruikers van bruikleendecoder Mediabox Next krijgen ‘reclame op maat’ automatisch aangeboden als ze bij de eerste installatie van de decoder toestemming hebben gegeven voor persoonlijke aanbevelingen. Als men desondanks geen ‘reclame op maat’ wil ontvangen, dan kan deze toestemming via deze internetpagina weer ingetrokken worden. Ziggo stelt dat in alle gevallen de privacy van klanten voorop blijft staan. De nieuwe persoonlijkere manier van reclame is op dit moment alleen beschikbaar op de Mediabox Next. Later volgen de bruikleendecoders Next Mini en Mediabox XL. Ook de apps van Ziggo GO voor mobiel en Smart TV krijgen op termijn ‘reclame op maat’. Bij kijken via televisie of een niet door Ziggo geleverde decoder komt ‘reclame op maat’ niet beschikbaar omdat hiervoor tweeweg internetverkeer tussen Ziggo en decoder noodzakelijk is.

     

    Hoe werkt ‘reclame op maat’?

    Reclame op maat wordt ingezet om doelgroepen te segmenteren op basis van specifieke criteria die door de adverteerder zijn gesteld. Deze gegevens worden vervolgens ingezet om specifieke reclames of tv-campagnes uit te leveren aan huishoudens en personen die binnen deze doelgroep vallen. De specifieke reclames of tv-campagnes worden net zoals een reguliere reclame door Ziggo in de uitzendstroom geplaatst. Maar in het geval van reclames op maat bepaalt de mediabox van een klant welke reclame getoond wordt: de reguliere reclame of de reclame op maat van de adverteerder.

    ZiggoVodafoneZiggotvtelevisiereclamereclame op maatMediabox Nextbruikleendecoder

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Women's Nations League: België - Nederland

    UEFA Women's Nations League: België - Nederland
    NPO 3 om 20:00 uur
    Jill Roord verraste afgelopen zomer met een transfer van VfL Wolfsburg naar Manchester City, de club die vorig seizoen als vierde eindigde in de Women’s Super League. De Oranje-speelster heeft 26 september direct een interland tégen Engeland en dus haar nieuwe teamgenoten. Maar eerst staat vanavond België op het programma: het eerste duel in de UEFA Women's Nations League.

    TV-TIP Scott & Bailey

    Scott & Bailey
    RTL 8 om 20:25 uur
    In een meertje wordt het lijk gevonden van Mandy Sweeting, die al twintig jaar wordt vermist. Dat betekent niet dat de zaak gesloten kan worden, want het lichaam is pas recent gedumpt. Een lange tijd was haar echtgenoot de hoofdverdachte, maar hij is al een tijdje overleden, waardoor Scott en Bailey op zoek gaan naar een nieuwe verdachte. Ze ontdekken dat Mandy zwanger was en laten een DNA-test uitvoeren. De schokkende resultaten brengen hen op een nieuw spoor.

    Interview

    • *

      Harm Edens

      Dit Was Het Nieuws

      Hij heeft de rol van voorleesmoeder in Dit Was Het Nieuws én is een van de breinen achter legendarische comedyseries als In de Vlaamsche Pot en Het Zonnetje in Huis. Ja, Harm Edens (62) weet wel wat van humor.
      Reacties0 reactie(s)