1. Nieuws

    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen

    Liberty Global presenteerde voor het laatst de kwartaalcijfers van Ziggo. Hieruit blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf in het vierde kwartaal relatief goed gepresteerd heeft. Ook al was er van klantverlies sprake.
    Jarco Kriek
    16 februari 2017
    comments 1
    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen
    Foto ANP

    Ziggo zag het aantal klanten in het vierde kwartaal met 24.000 tot 3,98 miljoen dalen. Hierdoor kwam het klantverlies in het hele jaar 2016 op 112.900 uit. Desondanks noteerde het kabelbedrijf in het vierde kwartaal een groei van 51.100 abonnementen. Dat is de hoogste stijging in vijf jaar tijd. Deze groei werd onder meer veroorzaakt door de verkoop van meer internet (55.800) en vaste telefoon (12.200) abonnementen. De verkoop van meer triple play-abonnementen is hier de oorzaak van. Ruim 63 procent (2,522 miljoen) van de Ziggo-klanten neemt dit soort gecombineerde abonnementsvormen af. Het aantal One Play TV Only-abonnementen nam fors af. Duo play-abonnementen werden een fractie minder verkocht.

     

    Digitaal kijken

    Het aantal digital kijkende klanten bij Ziggo nam met 17.400 tot 3,338 miljoen toe. Hierdoor komt de digitale penetratie op 83,9 procent uit. Het aantal analoge kijkers daalde wederom en kwam aan het einde van 2016 op 637.400 te staan.


    Abonnementen belangrijker

    In een markt waarin de onderlinge concurrentie dynamisch en fors is, hechten aanbieders meer belang aan het aantal verkochte abonnementen dan het klantaantal. Meer Nederlanders nemen triple- of quad play-abonnementen bij één bedrijf af. Door deze marktontwikkeling wordt het aantal klanten bij veel aanbieders minder. De overgebleven klanten nemen echter wel meer diensten – dus abonnementen – af. In het geval van Ziggo steeg hierdoor het abonnementsbedrag dat een klant gemiddeld bij het kabelbedrijf uitgeeft tot €46,18 per maand. Dat is €1,21 meer dan aan het einde van 2015.

    ZiggoLiberty GlobalVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersjaarcijferstriple playalles-in-1alles in 1analoogdigitaaltvtelevisieinternetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. TV-TIP Enemy of the State

    Enemy of the State
    SBS6 om 20:00 uur
    In deze zenuwslopende actiethriller verandert Will Smith van gerespecteerde advocaat in één klap in opgejaagd wild, wanneer hij -zonder het zelf te weten- een videotape met belastend materiaal toegespeeld krijgt. Slimmeriken zien misschien een paar wendingen aankomen, maar het is allemaal strak in beeld gebracht.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Lawyer

    The Lawyer
    NPO 3 om 20:25 uur
    Frank en Sara zijn broer en zus. Hij is een veelbelovend advocaat, zij doet het goed bij de politie. Als kind zagen ze hoe hun ouders door een autobom om het leven kwamen. Voor Frank is dat een latent verdriet, voor Sara een blinde ambitie om de waarheid te achterhalen.