1. Nieuws

    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen

    Liberty Global presenteerde voor het laatst de kwartaalcijfers van Ziggo. Hieruit blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf in het vierde kwartaal relatief goed gepresteerd heeft. Ook al was er van klantverlies sprake.
    Jarco Kriek
    16 februari 2017
    comments 1
    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen
    Foto ANP

    Ziggo zag het aantal klanten in het vierde kwartaal met 24.000 tot 3,98 miljoen dalen. Hierdoor kwam het klantverlies in het hele jaar 2016 op 112.900 uit. Desondanks noteerde het kabelbedrijf in het vierde kwartaal een groei van 51.100 abonnementen. Dat is de hoogste stijging in vijf jaar tijd. Deze groei werd onder meer veroorzaakt door de verkoop van meer internet (55.800) en vaste telefoon (12.200) abonnementen. De verkoop van meer triple play-abonnementen is hier de oorzaak van. Ruim 63 procent (2,522 miljoen) van de Ziggo-klanten neemt dit soort gecombineerde abonnementsvormen af. Het aantal One Play TV Only-abonnementen nam fors af. Duo play-abonnementen werden een fractie minder verkocht.

     

    Digitaal kijken

    Het aantal digital kijkende klanten bij Ziggo nam met 17.400 tot 3,338 miljoen toe. Hierdoor komt de digitale penetratie op 83,9 procent uit. Het aantal analoge kijkers daalde wederom en kwam aan het einde van 2016 op 637.400 te staan.


    Abonnementen belangrijker

    In een markt waarin de onderlinge concurrentie dynamisch en fors is, hechten aanbieders meer belang aan het aantal verkochte abonnementen dan het klantaantal. Meer Nederlanders nemen triple- of quad play-abonnementen bij één bedrijf af. Door deze marktontwikkeling wordt het aantal klanten bij veel aanbieders minder. De overgebleven klanten nemen echter wel meer diensten – dus abonnementen – af. In het geval van Ziggo steeg hierdoor het abonnementsbedrag dat een klant gemiddeld bij het kabelbedrijf uitgeeft tot €46,18 per maand. Dat is €1,21 meer dan aan het einde van 2015.

    ZiggoLiberty GlobalVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersjaarcijferstriple playalles-in-1alles in 1analoogdigitaaltvtelevisieinternetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Studio Sport

    Studio Sport
    NPO 1 om 13:10 uur
    De 54ste editie van de enige Nederlandse wielerklassieker begint dit jaar voor het eerst niet op de markt in Maastricht, maar op 't Vrijthof. Titelverdediger is de Deen Michael Valgren, inmiddels fietsen voor Dimension data, die als outsider handig gebruik maakte van de besluiteloosheid van favorieten Peter Sagan, Alejandro Valverde en Tim Wellens en met twee vingers in zijn neus naar de zege sprintte.

    TV-TIP Batman Begins

    Batman Begins
    Veronica om 20:30 uur
    Na de moord op zijn ouders vertrekt Bruce (Christian Bale) naar het Verre Oosten, waar hij een ninja-opleiding krijgt van Ducard (Liam Neeson), die zich met zijn obscure groep League of Shadows vooral richt tegen de verregaande decadentie in de wereld. Bruce wijst hun methode af en gaat in z'n eentje de strijd aan tegen criminaliteit.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)