1. Nieuws

    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen

    Liberty Global presenteerde voor het laatst de kwartaalcijfers van Ziggo. Hieruit blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf in het vierde kwartaal relatief goed gepresteerd heeft. Ook al was er van klantverlies sprake.
    Jarco Kriek
    16 february 2017
    comments 1
    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen
    Foto ANP

    Ziggo zag het aantal klanten in het vierde kwartaal met 24.000 tot 3,98 miljoen dalen. Hierdoor kwam het klantverlies in het hele jaar 2016 op 112.900 uit. Desondanks noteerde het kabelbedrijf in het vierde kwartaal een groei van 51.100 abonnementen. Dat is de hoogste stijging in vijf jaar tijd. Deze groei werd onder meer veroorzaakt door de verkoop van meer internet (55.800) en vaste telefoon (12.200) abonnementen. De verkoop van meer triple play-abonnementen is hier de oorzaak van. Ruim 63 procent (2,522 miljoen) van de Ziggo-klanten neemt dit soort gecombineerde abonnementsvormen af. Het aantal One Play TV Only-abonnementen nam fors af. Duo play-abonnementen werden een fractie minder verkocht.

     

    Digitaal kijken

    Het aantal digital kijkende klanten bij Ziggo nam met 17.400 tot 3,338 miljoen toe. Hierdoor komt de digitale penetratie op 83,9 procent uit. Het aantal analoge kijkers daalde wederom en kwam aan het einde van 2016 op 637.400 te staan.


    Abonnementen belangrijker

    In een markt waarin de onderlinge concurrentie dynamisch en fors is, hechten aanbieders meer belang aan het aantal verkochte abonnementen dan het klantaantal. Meer Nederlanders nemen triple- of quad play-abonnementen bij één bedrijf af. Door deze marktontwikkeling wordt het aantal klanten bij veel aanbieders minder. De overgebleven klanten nemen echter wel meer diensten – dus abonnementen – af. In het geval van Ziggo steeg hierdoor het abonnementsbedrag dat een klant gemiddeld bij het kabelbedrijf uitgeeft tot €46,18 per maand. Dat is €1,21 meer dan aan het einde van 2015.

    ZiggoLiberty GlobalVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersjaarcijferstriple playalles-in-1alles in 1analoogdigitaaltvtelevisieinternetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Win de Italiaanse misdaadfilm L'immortale

      Win de Italiaanse misdaadfilm L'immortale

      Nadat zijn beste vriend Genny hem in de borst schiet, tuimelt Ciro in het donkere water van de Golf van Napels. Maar wat gefluisterd wordt, klopt: niets of niemand kan ‘de onsterfelijke’ doden. Ciro gaat elke uitdaging aan in een wereld waarin onsterfelijkheid zijn noodlot is. Totaal TV mag vijf keer een streamstart voor deze Italiaanse film weggeven.

    TV-TIP De lift

    De lift
    RTL 7 om 20:30 uur
    Na een ongeluk met een lift moet elektricien Felix uitzoeken wat er fout is gegaan. Hij ziet echter niks vreemds en de lift lijkt in orde te zijn. Toch vallen er steeds meer gewonden en zelfs doden. Wanneer hij met de hulp van een journalist op onderzoek uitgaat, ontdekt hij dat de lift een eigen wil heeft en dat iemand dit in de doofpot wil stoppen.

    TV-TIP Deadpool 2

    Deadpool 2
    Veronica om 20:30 uur
    Voor zijn nieuwe missie moet Deadpool een jonge mutant beschermen tegen supersoldaat Cable die het gemunt heeft op de forse tiener met vuurvaste handjes. Om de cyborg de baas te zijn, stelt Deadpool een team samen. Een zooitje ongeregeld natuurlijk, maar wel met goede intenties. Al knokkend bewijst Deadpool, Marvels huisclown, opnieuw dat humor zijn grootste kracht is.

    Interview

    • Tom Waes Reizen Waes

      Tom Waes

      Reizen Waes

      Tom Waes reisde begin dit jaar af naar Japan, onder andere vanwege de Olympische Spelen. Die werden uitgesteld, maar Toms reportages kunnen we gewoon zien.
      Reacties0 reactie(s)