1. Nieuws

    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen

    Liberty Global presenteerde voor het laatst de kwartaalcijfers van Ziggo. Hieruit blijkt dat het Nederlandse kabelbedrijf in het vierde kwartaal relatief goed gepresteerd heeft. Ook al was er van klantverlies sprake.
    Jarco Kriek
    16 februari 2017
    comments 1
    Ziggo: Minder klanten kopen meer abonnementen
    Foto ANP

    Ziggo zag het aantal klanten in het vierde kwartaal met 24.000 tot 3,98 miljoen dalen. Hierdoor kwam het klantverlies in het hele jaar 2016 op 112.900 uit. Desondanks noteerde het kabelbedrijf in het vierde kwartaal een groei van 51.100 abonnementen. Dat is de hoogste stijging in vijf jaar tijd. Deze groei werd onder meer veroorzaakt door de verkoop van meer internet (55.800) en vaste telefoon (12.200) abonnementen. De verkoop van meer triple play-abonnementen is hier de oorzaak van. Ruim 63 procent (2,522 miljoen) van de Ziggo-klanten neemt dit soort gecombineerde abonnementsvormen af. Het aantal One Play TV Only-abonnementen nam fors af. Duo play-abonnementen werden een fractie minder verkocht.

     

    Digitaal kijken

    Het aantal digital kijkende klanten bij Ziggo nam met 17.400 tot 3,338 miljoen toe. Hierdoor komt de digitale penetratie op 83,9 procent uit. Het aantal analoge kijkers daalde wederom en kwam aan het einde van 2016 op 637.400 te staan.


    Abonnementen belangrijker

    In een markt waarin de onderlinge concurrentie dynamisch en fors is, hechten aanbieders meer belang aan het aantal verkochte abonnementen dan het klantaantal. Meer Nederlanders nemen triple- of quad play-abonnementen bij één bedrijf af. Door deze marktontwikkeling wordt het aantal klanten bij veel aanbieders minder. De overgebleven klanten nemen echter wel meer diensten – dus abonnementen – af. In het geval van Ziggo steeg hierdoor het abonnementsbedrag dat een klant gemiddeld bij het kabelbedrijf uitgeeft tot €46,18 per maand. Dat is €1,21 meer dan aan het einde van 2015.

    ZiggoLiberty GlobalVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersjaarcijferstriple playalles-in-1alles in 1analoogdigitaaltvtelevisieinternetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. TV-TIP Genaaid

    Genaaid
    NPO 3 om 20:25 uur
    Vijf beginnende modeontwerpers krijgen de kans om een duurzame collectie te ontwikkelen. Er is alleen één voorwaarde: ze moeten eerst zelf ervaren hoe het er in de kledingindustrie aan toe gaat. Samen met Jennifer Hoffman reizen ze naar Myanmar, waar ze aan den lijve ondervinden welke prijs er écht voor onze kleding wordt betaald. Het blijkt voor alle kandidaten een confronterende ontdekkingsreis naar de schaduwkant van de mode-industrie.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD KLEM S2

      Er kleeft bloed aan de handen van Hugo Warmond en hij is meer dan ooit verstrengeld met ex-topcrimineel Marius Milner. Ze krijgen dan ook al snel te maken met malafide accountants, ontsporende gezinsbeslommeringen en de wraakzuchtige lange arm van de onderwereld. Totaal TV geeft dit tweede seizoen vijf keer weg op dvd.

    TV-TIP Inglourious Basterds

    Inglourious Basterds
    Veronica om 20:30 uur
    Een groep Joods-Amerikaanse soldaten, bekend als The Basterds, krijgt tijdens Wereldoorlog II de opdracht om in Frankrijk terreur te zaaien bij de nazi's.