Ziggo: Minder winst door klantverlies
Kabelbedrijf Ziggo heeft een winstwaarschuwing doen uitgaan. Door toenemende concurrentie heeft het kabelbedrijf moeite om bestaande klanten te behouden.
18 juli 2013
comments 0

Kabelbedrijf Ziggo heeft een
winstwaarschuwing doen uitgaan. Door toenemende concurrentie heeft het
kabelbedrijf moeite om bestaande klanten te behouden. Dat meldt De Telegraaf.
Ziggo ging uit van een toename van het bedrijfsresultaat in de marge van 2,5 tot 3,5 procent in 2013. Dat wordt niet gehaald omdat Ziggo hogere investeringen moet doen om met speciale acties bestaande klanten te behouden. Zo werd in het tweede kwartaal 2013 een omzetstijging van 1,4 procent behaald. Ziggo verwacht dat door hogere investeringen het bedrijfsresultaat met slechts 1 procent stijgt. Ziggo gaat de komende maanden ook in nieuwe diensten investeren.
Glasvezel snoept abonnees af
Het kabelbedrijf heeft vooral last van concurrent KPN dat zelf en via dochterbedrijven in toenemende mate glasvezeldiensten aan Nederlandse consumenten aanbieden. Hierdoor hebben kabelbedrijven als UPC en Ziggo al maandenlang last van een daling van het aantal abonnees. Ziggo blijft met grote voorsprong wel de grootste tv-aanbieder in Nederland.Concurrentie zorgt voor betere diensten
De concurrentie van glasvezel zorgt er voor dat UPC en Ziggo de dienstverlening aan het verbeteren zijn. Zo wordt het aantal in het basisabonnement aangeboden diensten groter. Ook het zenderaanbod is verbeterd. Ziggo biedt daarnaast bij verlenging van het bestaande abonnement benodigde apparatuur – zoals kabeldecoders – tegen gereduceerd tarief aan.ZiggowinstwaarschuwingAEXbeursAmsterdamglasvezel