1. Nieuws

    Ziggo misleidt consument met WifiSpots

    De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat kabelbedrijf Ziggo consumenten met reclame voor haar WifiSpots heeft misleid. Ziggo is hiervoor op de vingers getikt.
    Jarco Kriek
    27 augustus 2014
    comments 6
    Ziggo misleidt consument met WifiSpots

    De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat kabelbedrijf Ziggo consumenten met reclame voor haar WifiSpots heeft misleid. Ziggo is hiervoor op de vingers getikt. Dat meldt Webwereld.

    Ziggo beweert volgens de Reclame Code Commissie onterecht dat consumenten met meerdere apparaten tegelijk met de hele familie via computer, tablet en smartphone online kunnen zijn. Die belofte is volgens de reclamewaakhond onterecht en misleidend. Ziggo belooft namelijk dat alle apparaten tegelijk online kunnen zijn. In de praktijk is dit beperkt tot twee apparaten. Ziggo vermeldt deze restrictie wel op de internetsite maar heeft deze restrictie niet gemeld in reclamefolders.

    Verweer

    In het verweer stelt het kabelbedrijf dat de in de reclame-uiting gemaakte term onbeperkt niet op het aantal apparaten, maar op het niet hebben van een datalimiet slaat. Toch stelt de Reclame Code Commissie in haar oordeel dat er sprake is van het verborgen houden van essentiële informatie die de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over de transactie te nemen. Ziggo krijgt voor de misstap geen boete, maar wordt vriendelijk verzocht om niet meer op deze manier voor WifiSpots reclame te maken.

    ZiggowifiWifispotWifispotReclame Code CommissieReclame CodecommissieRCCinternethotspotbeveiliginghackathonhackhackersbeveiligingcertificaten

    Reacties

  1. TV-TIP Air Crash Investigation

    Air Crash Investigation
    National Geographic Channel om 20:00 uur
    Vliegtuigrampen kunnen schokkende oorzaken hebben. Huiver mee met het verhaal van een toestel dat midden in de stad een noodlanding maakte, nadat het dwars door een zwerm vogels heen was gevlogen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Wat klopt er van de claims van fabrikanten? Neem nou het 'haasje'. Iedereen kent wel de varkens- of ossenhaas, maar ineens waren er ook haasjes van kip, zalm, forel en kalkoen. Waar zit 'ie dan precies en waarom is hij altijd net even duurder dan een filetje? De Keuringsdienst vist het uit.