Ziggo nuanceert ongevraagde wijziging abonnementen

Het bedrijf zegt in een reactie aan techsite Tweakers – die het nieuws vorige week ook als eerste bracht – dat slechts een beperkt aantal klanten is omgezet van een particulier naar een zakelijk abonnement. Als dit gebeurt en de klant bevindt zich nog in de contractvaste periode van het abonnement, dan kan dit kosteloos worden opgezegd, zo laat een woordvoerder van eigenaar VodafoneZiggo weten. Ziggo heeft de afgelopen weken klanten ongevraagd omgezet van een particulier naar een zakelijk abonnement – inclusief andere voorwaarden en betalingstermijn – op basis van een registratienummer van de Kamer van Koophandel (KvK).
Databases
VodafoneZiggo weerspreekt dat het hierbij gebruik heeft gemaakt van informatie afkomstig van externe databases, zoals die van de Kamer van Koophandel. Het gaat volgens de provider alleen om klanten die zelf bij het aangaan van een particulier abonnement een KvK-nummer hebben opgegeven. Het gaat om ondernemers die het bedrijf op hun thuisadres hebben geregistreerd. VodafoneZiggo ziet het ongevraagd wijzigen van het abonnement als een opschoonactie van het klantenbestand van bedrijfsonderdeel Ziggo, zo laat het Tweakers in een reactie weten.