[UPDATE] Ziggo geeft duidelijkheid over internetabonnement na prijsverhoging
Ziggo trekt de prijs van de Max- en GIGA-internetabonnementen per 1 juli gelijk. Dit blijkt uit de aangekondigde prijsverhoging. Maar inhoudelijk zijn beide abonnementen allerminst gelijk. Het verschil is zowel een hogere download- als uploadsnelheid bij het GIGA-abonnement. Om de hogere downloadsnelheid echt te kunnen gebruiken, is vergeleken met het Max-abonnement echter een andere internetmodem nodig. Deze moet geschikt zijn voor DOCSIS 3.1.
Automatisch sneller?
Veel abonnees vragen zich dan ook af of huidige klanten met een Max-internetabonnement op 1 juli door Ziggo automatisch worden omgezet naar de GIGA-abonnementsvorm. Het lijkt erop dat dit niet het geval is. In het overzicht van de abonnementen na 1 juli blijft het Max-abonnement in de lijst staan en wordt niet gemeld dat dit abonnement zou vervallen. Desgevraagd laat VodafoneZiggo-woordvoerder Ton Boon weten dat de inflatiecorrectie die wordt doorgevoerd verder geen relatie heeft met toekomstige wijzigingen het Ziggo-aanbod, en dat hieraan geen enkele conclusie kan worden verbonden over veranderende producten.
Abonnement
Het lijkt er dus op dat huidige abonnees met Max-internet die na 1 juli de hogere snelheid van GIGA willen zelf het initiatief moeten nemen om naar een GIGA-abonnementsvorm over te stappen. Omdat het bij een contractvrij abonnement om een aanpassing gaat, wordt het abonnement hierdoor niet automatisch verlengd met een contractvaste periode.
Update: aanpassing tekst geen nieuw contract met vaste looptijd bij upgrade contractvrij abonement , Dit is door VodafoneZiggo bevestigd.