Ziggo op zoek naar nieuwe klanten met hoogste welkomstbonus ooit: cadeau van 649 euro
Wie namelijk via meervoordeel.nl als nieuwe Ziggo-klant een abonnement afsluit, kan profiteren van de hoogste welkomstbonus die tot dit moment is aangeboden. Wie op deze manier voor de periode van een jaar een nieuw Ziggo GIGA internetabonnement afsluit – dus zonder verplichte afname van een aanvullend tv-abonnement - kan kiezen uit een cadeau met een waarde tot maar liefst 649 euro. Dit is hoger dan de maximale welkomstbonus die Ziggo zelf bij dit abonnement uitkeert. Die bedraagt namelijk 570 euro. Het gaat in dit geval wel om een geleidelijke vergoeding omdat gedurende twaalf maanden de helft van het basis abonnementsbedrag wordt berekend. Om de maximale korting bij Ziggo zelf krijgen, moet het GIGA internetabonnement inclusief tv-abonnement worden afgesloten.
65 inch televisie
Waar KPN bij de hoogste promotionele actie nieuwe klanten ‘trakteert’ op een Smart TV met beelddiagonaal van 43 inch doen Ziggo en meervoordeel.nl er bij deze actie nog een schepje boven op. De overtreffende trap leidt naar een Hisense televisie met beelddiagonaal van 65 inch. Wie niet geïnteresseerd is in een televisie kan ook kiezen voor een Sony PlayStation 5 spelconsole, of een iPad 64GB tablet van modeljaar 2022. Bij goedkopere abonnementen worden welkomstcadeaus van mindere waarde aangeboden. Nieuwe klanten kunnen dan alsnog kiezen uit Hisense televisies met een groot beeldscherm, Apple Airpods, slimme luidsprekers en een waardebon van bol.com ter waarde van 250 euro. Dit laatste zelfs bij het goedkoopste Start-abonnement.
Onbegrip
Dergelijke promotionele acties van providers om nieuwe klanten te werven, worden door veel bestaande klanten als een klap in het gezicht ervaren. Providers geven desgevraagd aan dat ook bestaande klanten bij aanvang van hun abonnement ooit een welkomstbonus hebben ontvangen. Maar deze bonussen hadden in het verleden een veel lagere waarde. Wie tien jaar of langer klant bij dezelfde provider is, heeft in veel gevallen helemaal geen welkomstbonus gehad omdat de markt destijds nog niet zo dynamisch was. Ook uitspraken van providers dat bestaande klanten gratis toegang tot tv-zenders krijgen bij tijdelijke vrijschakeling snijden weinig hout. Klanten die pas een paar dagen een abonnement bij de betreffende provider hebben, krijgen immers net zo goed gratis toegang tot deze kanalen.