1. Nieuws

    Ziggo pareert aanval glasvezel met groei

    Ziggo lijkt de komst van meer glasvezelaanbieders in het verzorgingsgebied het hoofd te kunnen bieden. Voor het eerst sinds lange tijd ziet het kabelbedrijf het klantenbestand groeien.
    Jarco Kriek
    16 april 2014
    comments 11
    Ziggo pareert aanval glasvezel met groei

    Ziggo lijkt de komst van meer glasvezelaanbieders in het verzorgingsgebied het hoofd te kunnen bieden. Voor het eerst sinds lange tijd ziet het kabelbedrijf het klantenbestand groeien. In de afgelopen kwartalen verloor Ziggo veel klanten aan DSL- en glasvezelproviders.

    Op de consumentenmarkt daalde het aantal abonnees echter steeds. Dat blijkt uit de financiële cijfers over het eerste kwartaal van 2014. Het aantal afgenomen abonnementen steeg met dertigduizend tot 7.218.000. Dit resulteerde niet in een hogere omzet op de consumentenmarkt. Dat komt vooral door de kortingen en gratis producten die Ziggo bij het afsluiten van Alles-in-1-abonnementen geeft. Bij deze abonnementen levert Ziggo analoge en digitale tv, internet en telefonie. Ook de omzet uit digitale tv kwam dit kwartaal lager uit. Uiteindelijk boekte Ziggo bijna veertig miljoen euro verlies in het eerste kwartaal.

    Groei internet

    Het aantal internetabonnementen steeg met 38.000 tot 1.948.000. Dat komt onder meer door investeringen die Ziggo bij internetdiensten heeft gedaan. Hierbij kan gedacht worden aan het bieden van sneller internet en de komst van WifiSpots. Het aantal telefoonklanten steeg naar 1.627.000. Dat is een groei van 19.000 klanten. Dat komt hoofdzakelijk door de groei van het aantal Alles-in-1-abonnementen. Van de 2.784.000 huishoudens die in het verzorgingsgebied klant zijn bij Ziggo neemt ruim 57 procent in één abonnement tv, internet en telefonie af.

    TV verder onder druk

    De tv-diensten bij Ziggo blijven het moeilijk houden. Het aantal analoge huishoudens nam met 25.000 af en kwam hierdoor met 480.000 onder de grens van een half miljoen. Het gaat hierbij om huishoudens die op het primaire toestel naar analoge tv kijken. In praktijk kijken veel meer huishoudens via een tweede of derde televisietoestel naar analoge tv. Voor Ziggo is zorgelijker dat het aantal klanten afneemt dat een aanvullend digitaal tv-abonnement heeft. Door een daling van 15.000 kwam dit aantal na het eerste kwartaal op 857.000 uit.

    ZiggoAlles-in-1tvtelevisieinternetWifiSpotstelefoniebetaaltelevisiekwartaalcijfersUPCLiberty GlobalAutoriteit Consument & MarktACMEuropese CommissieLGimededingingsautoriteitenkabelovername

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP Atomic Blonde

    Atomic Blonde
    om 11:12 uur
    Theron speelt een agente van de Britse geheime dienst MI6, die een dubbelspion moet zien te ontmaskeren in het Berlijn van vlak voor de val van de Muur. Dat vormt de perfecte setting voor een actiefilm met alles wat de liefhebber wil: verwoestende gevechten, het tempo van een Trabant op nitro en ook nog een fijn lesbisch intermezzo.

    TV-TIP Little People, Big World

    Little People, Big World
    TLC om 20:30 uur
    Nu Amy en Matt de brui aan hun huwelijk hebben gegeven, en Matt stiekem het liefst met zijn nieuwe scharrel Caryn naar Arizona verhuizen wil, komt de toekomst van de gezamenlijke boerderij in gevaar. Wordt dit het laatste pompoenenseizoen van de Ro­loffsjes?

    Interview

    • *

      Airen Mylene

      Hotel Rules

      In Hotel Rules verbouwen vijf kandidatenkoppels elkaars hotel of Bed and Breakfast rigoureus. Airen Mylene presenteert. Het winnende koppel ontvangt 25.000 euro.
      Reacties0 reactie(s)