Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo plaatst themakanalen NPO tijdelijk in digitaal basispakket

    Ziggo-klanten die het digitale basispakket TV Start/TV Standaard kopen, kunnen voor kortere dan wel langere tijd gratis naar NPO themakanalen kijken.
    Jarco Kriek
    26 november 2020
    comments 0
    Ziggo plaatst themakanalen NPO tijdelijk in digitaal basispakket
    Foto ProShots

    Ziggo plaatst de digitale themakanalen NPO 1 Extra en NPO 2 Extra tijdelijk in het digitale basispakket. Het kabelbedrijf honoreert hiermee het verzoek van de publieke omroep om deze kanalen tijdelijk aan alle klanten door te geven. In het geval van Ziggo gaat het echter niet om alle klanten. Het instapabonnement DKTV biedt namelijk alleen ongecodeerde kanalen. NPO 1 Extra en NPO 2 Extra zijn echter gecodeerde zenders. Hiervoor dient bijvoorbeeld een CI+ module in combinatie met een smartcard of een bruikleendecoder gebruikt te worden. Deze worden bij Ziggo alleen bij de digitale abonnementsvormen TV Start/TV Standaard en Ziggo Movies & Series XL geleverd. Beide digitale NPO themakanalen zijn onder normale omstandigheden alleen voor kopers van het laatstgenoemde aanvullende digitale abonnement beschikbaar.

     

    NPO 1 Extra

    NPO 1 Extra is gedurende feestmaand december voor alle digitale tv-abonnees beschikbaar. In december wordt onder meer de radio-actie NPO 3FM Serious Request via visual radio op NPO 1 Extra uitgezonden. Daarnaast zijn in deze maand veel films en series op dit kanaal te bekijken.

     

    NPO 2 Extra

    Ziggo plaatst van 1 december tot 1 april NPO 2 Extra in het digitale basispakket. In deze periode gaat NPO de Nederlandse cultuursector ondersteunen die door de coronacrisis hard geraakt is. NPO 2 Extra wordt door NPO komende maanden hoofdzakelijk ingezet voor het uitzenden van nieuwe voorstellingen en concerten van Nederlandse artiesten. Omdat grotere aantallen bezoekers vanwege de coronacrisis niet in theaters en concertzalen zijn toegestaan, kunnen artiesten via NPO 2 Extra toch het Nederlandse publiek bereiken. Gedurende de maanden dat NPO 2 Extra voor dit doeleinde wordt ingezet, zijn onder meer veel muziek-, dans- en theaterproducties op het digitale themakanaal te zien. Het gaat om nieuwe producties die vanwege het coronavirus niet het grote publiek kunnen bereiken. Ook wordt NPO 2 Extra door NPO ingezet om oudere producties uit te zenden.

     

    HD-kwaliteit

    Op dit moment is NPO 2 Extra alleen via NLziet in HD-kwaliteit te bekijken. Het aanvoersignaal komt echter ook voor traditionele distributeurs in HD beschikbaar. Het is onduidelijk of Ziggo en KPN het aan klanten aangeboden signaal van NPO 2 Extra ook daadwerkelijk in HD gaan leveren.

    ZiggoVodafoneZiggoNPOpublieke omroepNPO 1 ExtraNPO 2 Extratvtelevisiezender van de maandcorona

    Reacties

  1. TV-TIP Run Hide Fight

    Run Hide Fight
    RTL 7 om 20:25 uur
    De zeventienjarige Zoe (Isabel May) heeft het moeilijk met de dood van haar moeder. Ze heeft een slechte relatie met haar vader (Thomas Jane) die ex-militair is. Hij heeft haar wel overlevingsvaardigheden geleerd. Die heeft ze hard nodig als vier gewapende scholieren een bloedbad aanrichten in haar school en dat livestreamen. Ze vecht terug.

    TV-TIP Mr. Frank Visser doet uitspraak

    Mr. Frank Visser doet uitspraak
    SBS 6 om 20:30 uur
    Yolanda uit Capelle aan den IJssel is wat je noemt een echte ketting­roker. Ze rookt zelfs zo veel, dat haar hoogbejaarde buurvrouw Corry door de rookwalmen niet meer buiten kan zitten. Jolanda vindt het geklaag van haar buurvrouw maar gezanik; op haar eigen balkon mag ze zoveel roken als ze wil. En als Corry er echt zoveel last van heeft, gaat ze maar een blokje om. Omdat de dames elkaar inmiddels niet meer kunnen luchten of zien, worden Viktor en inval-rechter Bart Beuvink opgetrommeld.

    Interview

    • *

      Maarten Remmers

      Keuringsdienst van Waarde

      Verslaggever en researcher Maarten Remmers zoekt in Keuringsdienst van Waarde naar de verhalen achter producten.
      Reacties0 reactie(s)