1. Nieuws

    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.
    Jarco Kriek
    29 mei 2016
    comments 5
    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.


    Nadat Ziggo eerst Max Verstappen inzette voor een grote reclamecampagne gebruikt het kabelbedrijf het succes van de Formule 1-coureur nu voor andere marketingdoeleinden. Zo kunnen alle Nederlanders vanmiddag de Formule 1-race van Monaco gratis online op de internetsite van Ziggo bekijken. Natuurlijk maakt het kabelbedrijf dan gebruik van de mogelijkheid om bezoekers te wijzen op de voordelen die men als Ziggo-klant krijgt.

    Alle races op Ziggo Sport

    Kijkt men namelijk tv via Ziggo dan kunnen alle Formule 1-races live via Ziggo Sport Kanaal 14 bekeken worden. Dit sportkanaal is voor alle Ziggo-klanten in het ongecodeerde digitale basispakket beschikbaar. Met het gratis online tonen van de Formule 1-race van Monaco worden met gerichte marketing alle Formule 1-liefhebbers bereikt die nog geen tv-abonnement bij het kabelbedrijf afnemen. Mediakenners noemen de strategie van Ziggo – onder meer in het NPO Radio 1 mediaforum – begrijpelijk en goed.

    Alle uitzendrechten Formule 1

    Ziggo kan de Formule 1 gratis online aanbieden omdat betaalzender Ziggo Sport het volledige uitzendrechtenpakket van de Formule 1 voor Nederland in bezit heeft. Hieronder bevinden zich ook de internet- en open net-rechten. Het meest volledige Formule 1-aanbod is via betaalzender Ziggo Sport Totaal bij alle Nederlandse aanbieders beschikbaar. Ziggo en Ziggo Sport hebben in het Britse mediabedrijf Liberty Global dezelfde eigenaar. Ziggo moet alle zeilen bijzetten om weer in de gunst van Nederlanders te komen. Het kabelbedrijf verloor in 2015 rond de tweehonderdduizend klanten, waarvan de meesten aan directe concurrent KPN.

    ZiggoZiggo SportFormule 1Formule1F1Ziggo Sport Kanaal 14Ziggo Sport Totaalbetaalzenderonlinelineairnon-lineairnon lineairOTTover the topuitzendrechtenKPNklantverliesmarketingstrategie

    Reacties

  1. TV-TIP Goede tijden, slechte tijden

    Goede tijden, slechte tijden
    RTL 4 om 20:00 uur
    Anton klopt bij Ludo aan voor juridische hulp. Lana grijpt het ceremonie-meesterschap aan om haar moeder te tonen hoe zelfstandig ze is. Bing, Rik en Amir maken er een mannenmiddag van.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Het leven van Hitler - een blauwdruk voor dictators

    Het leven van Hitler - een blauwdruk voor dictators
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat gebeurde er tussen 1889 en 1929 in het leven van een in Oostenrijk geboren Duits jochie, dat ervoor zorgde dat de wereld in vuur en vlam stond? Dat gaat niet over een zakkie knikkers. In deze vierdelige docu wordt uiteengezet hoe Adolf Hitler Adolf Hitler werd.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)