1. Nieuws

    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.
    Jarco Kriek
    29 may 2016
    comments 5
    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.


    Nadat Ziggo eerst Max Verstappen inzette voor een grote reclamecampagne gebruikt het kabelbedrijf het succes van de Formule 1-coureur nu voor andere marketingdoeleinden. Zo kunnen alle Nederlanders vanmiddag de Formule 1-race van Monaco gratis online op de internetsite van Ziggo bekijken. Natuurlijk maakt het kabelbedrijf dan gebruik van de mogelijkheid om bezoekers te wijzen op de voordelen die men als Ziggo-klant krijgt.

    Alle races op Ziggo Sport

    Kijkt men namelijk tv via Ziggo dan kunnen alle Formule 1-races live via Ziggo Sport Kanaal 14 bekeken worden. Dit sportkanaal is voor alle Ziggo-klanten in het ongecodeerde digitale basispakket beschikbaar. Met het gratis online tonen van de Formule 1-race van Monaco worden met gerichte marketing alle Formule 1-liefhebbers bereikt die nog geen tv-abonnement bij het kabelbedrijf afnemen. Mediakenners noemen de strategie van Ziggo – onder meer in het NPO Radio 1 mediaforum – begrijpelijk en goed.

    Alle uitzendrechten Formule 1

    Ziggo kan de Formule 1 gratis online aanbieden omdat betaalzender Ziggo Sport het volledige uitzendrechtenpakket van de Formule 1 voor Nederland in bezit heeft. Hieronder bevinden zich ook de internet- en open net-rechten. Het meest volledige Formule 1-aanbod is via betaalzender Ziggo Sport Totaal bij alle Nederlandse aanbieders beschikbaar. Ziggo en Ziggo Sport hebben in het Britse mediabedrijf Liberty Global dezelfde eigenaar. Ziggo moet alle zeilen bijzetten om weer in de gunst van Nederlanders te komen. Het kabelbedrijf verloor in 2015 rond de tweehonderdduizend klanten, waarvan de meesten aan directe concurrent KPN.

    ZiggoZiggo SportFormule 1Formule1F1Ziggo Sport Kanaal 14Ziggo Sport Totaalbetaalzenderonlinelineairnon-lineairnon lineairOTTover the topuitzendrechtenKPNklantverliesmarketingstrategie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET GEMINI MAN

      Gemini Man is een nieuwe actiethriller met Will Smith als huurmoordenaar Henry Brogan. Hij wordt zelf het doelwit als hij achtervolgd wordt door een mysterieuze concurrent die zijn acties telkens voorspelt. Totaal TV mag van deze actiethriller vijf keer een VIP-pakket weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee filmkaartjes.

    TV-TIP Stacey Dooley meets the IS brides

    Stacey Dooley meets the IS brides
    om 07:28 uur
    De vrouwen die vertrokken naar Syrië om te leven in het Kalifaat van IS hebben daar nu dikke spijt van. Stacey Dooley zoekt ze op in gevangenkampen en zoekt uit wat hen bezielde.

    TV-TIP Expedition Unknown

    Expedition Unknown
    om 07:28 uur
    De rode schoentjes uit filmklassieker The Wizard of Oz werden in 2005 uit een museum gestolen. Josh Gates gaat op zoek naar de dader en brengt de magische muiltjes weer thuis.

    Interview

    • *

      Waldemar Torenstra

      Verborgen verleden van Nederland

      In Verborgen verleden van Nederland ontrafelt Waldemar Torenstra de geschiedenis van iconische Nederlandse plekken; op zoek naar de verhalen die zich op die locaties hebben afgespeeld.
      Reacties0 reactie(s)