1. Nieuws

    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.
    Jarco Kriek
    29 mei 2016
    comments 5
    Ziggo plukt vruchten van Verstappen-gekte in Nederland

    Ziggo gebruikt volgens diverse mediakenners een goede marketingstrategie en plukt daardoor vruchten van de grote interesse voor Formule 1 na het succes van Max Verstappen.


    Nadat Ziggo eerst Max Verstappen inzette voor een grote reclamecampagne gebruikt het kabelbedrijf het succes van de Formule 1-coureur nu voor andere marketingdoeleinden. Zo kunnen alle Nederlanders vanmiddag de Formule 1-race van Monaco gratis online op de internetsite van Ziggo bekijken. Natuurlijk maakt het kabelbedrijf dan gebruik van de mogelijkheid om bezoekers te wijzen op de voordelen die men als Ziggo-klant krijgt.

    Alle races op Ziggo Sport

    Kijkt men namelijk tv via Ziggo dan kunnen alle Formule 1-races live via Ziggo Sport Kanaal 14 bekeken worden. Dit sportkanaal is voor alle Ziggo-klanten in het ongecodeerde digitale basispakket beschikbaar. Met het gratis online tonen van de Formule 1-race van Monaco worden met gerichte marketing alle Formule 1-liefhebbers bereikt die nog geen tv-abonnement bij het kabelbedrijf afnemen. Mediakenners noemen de strategie van Ziggo – onder meer in het NPO Radio 1 mediaforum – begrijpelijk en goed.

    Alle uitzendrechten Formule 1

    Ziggo kan de Formule 1 gratis online aanbieden omdat betaalzender Ziggo Sport het volledige uitzendrechtenpakket van de Formule 1 voor Nederland in bezit heeft. Hieronder bevinden zich ook de internet- en open net-rechten. Het meest volledige Formule 1-aanbod is via betaalzender Ziggo Sport Totaal bij alle Nederlandse aanbieders beschikbaar. Ziggo en Ziggo Sport hebben in het Britse mediabedrijf Liberty Global dezelfde eigenaar. Ziggo moet alle zeilen bijzetten om weer in de gunst van Nederlanders te komen. Het kabelbedrijf verloor in 2015 rond de tweehonderdduizend klanten, waarvan de meesten aan directe concurrent KPN.

    ZiggoZiggo SportFormule 1Formule1F1Ziggo Sport Kanaal 14Ziggo Sport Totaalbetaalzenderonlinelineairnon-lineairnon lineairOTTover the topuitzendrechtenKPNklantverliesmarketingstrategie

    Reacties

  1. TV-TIP Plan C

    Plan C
    NPO 3 om 20:25 uur
    Ronald Plasmeyer (Ruben van der Meer) is een loser van een politieman, die een overval bekokstooft en de verkeerde partners inhuurt. Het resultaat is een Neder-Fargo vol venijn en grimmige humor, die smaakt naar méér.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD PICNIC AT HANGING ROCK

      In 1900 maakt een groep schoolmeisjes een dagtocht naar het donkere, broeierige Hanging Rock. Tijdens de picknick verdwijnen drie meisjes en hun gouvernante in de Australische bush. Deze miniserie naar de roman van Joan Lindsay verschijnt 25 september op dvd en via lumiereseries.com streaming vanaf 18 september: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Dances With Wolves

    Dances With Wolves
    Net5 om 20:30 uur
    In de jaren zestig van de 19de eeuw maakt militair Dubar, die zich vrijwillig in de eenzaamheid heeft teruggetrokken, kennis met de Sioux-indianen. Hij vindt de nieuwe cultuur zo verfrissend, dat hij zich in de stam laat opnemen. Zijn regiedebuut bleek meteen Kevin Costners grote artistieke klapper.