(Update) Ziggo werkt hard aan oplossen storingen

Ziggo is maandagmiddag nog hard bezig om alle hardware te vervangen die een grote storing veroorzaakte. In het datacenter in Groningen ging het een en ander mis. Veel abonnees kunnen replay tv niet meer gebruiken en ook dagpassen bestellen voor Fox Sports gaf problemen. Video on Demand via ziggogo.tv en de Ziggo go App werken daarentegen wel zoals het hoort. Ook de normale lineaire tv werkt - op een grote storing bij Euronews afgelopen weekeinde na - overal zoals het hoort. Het resetten naar fabrieksinstellingen van mediaboxen helpt niet. Integendeel: Ziggo raadt dit met klem af. De persdienst van Ziggo bevestigt tegenover Totaal TV het volgende: 'Door een storing werkt Video on Demand niet zoals het hoort. Onze klanten kunnen hierdoor geen tv-uitzending programmeren, opnemen of terugkijken. Het advies is om de apparatuur niet opnieuw op te starten. Het begon zaterdagavond met een stroomstoring in één van onze datacenters. Daardoor raakte voor televisie essentiële apparatuur defect. We doen er alles aan om deze hardware zo snel mogelijk te repareren. De verwachting is dat dit aan het begin van de avond (maandagavond red.) is opgelost.'
Update: oplossing storing dinsdagmiddag
Maandagavond laat kwamen nog altijd meldingen binnen van abonnees met weigerende mediaboxen. Ziggo heeft het tijdstip van een definitieve oplossing van de storing verschoven naar dinsdag 12.00 uur. En ook dan wil het nog niet zeggen dat alle boxen meteen weer bij iedereen werken, omdat die allemaal op afstand weer moeten worden opgestart.