1. Nieuws

    Ziggo richt zich steeds meer op sport

    Ziggo investeert meer en meer in sport. De eigen sportzender Ziggo Sport is het bekendste voorbeeld. Maar het kabelbedrijf gaat zich ook steeds meer op zogenaamde eSport-activiteiten richten.
    Peter de Koning
    10 april 2018
    comments 0
    Ziggo richt zich steeds meer op sport
    Foto ANP

    eSport kan als een wereldwijde groeimarkt bestempeld worden. Met eSport worden sportwedstrijden tegen elkaar gespeeld met een spelconsole als Xbox One en Playstation 4. Het aantal televisiezenders dat programma’s met eSport uitzendt, wordt steeds groter. In Nederland is dit onder meer bij de betaalzenders Ziggo Sport Totaal en FOX Sports het geval. Ook het aantal televisiezenders dat alleen maar eSport uitzendt, neemt wereldwijd toe.

     

    eBattle

    Ziggo volgt de nieuwe trend met eSport. Het begin werd een jaar geleden gemaakt. De – door de successen van Max Verstappen – toenemende populariteit van Formule 1 in Nederland was de aanleiding. Op het Centraal Station van Utrecht werd een pop-up winkel ingericht waar men zogenaamde eBattle met Formule 1 met andere liefhebbers kon spelen. Ziggo breidt het aantal eBattles vanaf nu verder uit. Naast Formule 1 wordt nu ook voetbal in eBattle-vorm door het kabelbedrijf aan liefhebbers aangeboden. Ziggo is onderdeel van het Nederlandse mediabedrijf VodafoneZiggo. Dit bedrijf is de sponsor van Max Verstappen en de Amsterdamse Eredivisieclub Ajax. Het is ook sponsor van het eSport-team van Ajax.

    ZiggoZiggo SportVodafoneZiggosportF1Formule 1voetbaleSportEBattlespelconsleXbox OnePlaystation 4Max VerstappenAjax

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Bloemenbuurt

    Typisch Bloemenbuurt
    NPO 2 om 19:20 uur
    We mogen drie weken meegluren in de Amersfoortse Bloemenbuurt. Wie wonen daar en hoe ziet hun leven eruit? Een van de bewoners is volkszanger Johan van Waas. Hij werd door de crew gespot toen hij 'n moppie stond te zingen en mocht het introliedje voor de serie schrijven.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Gold Rush

    Gold Rush
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Tony Beets is druk in de weer om zijn tweede dregde in operatie te krijgen in Klondike. De illustere Friese Amerikaan zal extra goud uit de grond moeten halen nu hij geen royalty's meer van Parker krijgt. En dat gaan zijn kinderen Kevin en Monica merken.