Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo richt zich steeds meer op sport

    Ziggo investeert meer en meer in sport. De eigen sportzender Ziggo Sport is het bekendste voorbeeld. Maar het kabelbedrijf gaat zich ook steeds meer op zogenaamde eSport-activiteiten richten.
    Peter de Koning
    10 april 2018
    comments 0
    Ziggo richt zich steeds meer op sport
    Foto ANP

    eSport kan als een wereldwijde groeimarkt bestempeld worden. Met eSport worden sportwedstrijden tegen elkaar gespeeld met een spelconsole als Xbox One en Playstation 4. Het aantal televisiezenders dat programma’s met eSport uitzendt, wordt steeds groter. In Nederland is dit onder meer bij de betaalzenders Ziggo Sport Totaal en FOX Sports het geval. Ook het aantal televisiezenders dat alleen maar eSport uitzendt, neemt wereldwijd toe.

     

    eBattle

    Ziggo volgt de nieuwe trend met eSport. Het begin werd een jaar geleden gemaakt. De – door de successen van Max Verstappen – toenemende populariteit van Formule 1 in Nederland was de aanleiding. Op het Centraal Station van Utrecht werd een pop-up winkel ingericht waar men zogenaamde eBattle met Formule 1 met andere liefhebbers kon spelen. Ziggo breidt het aantal eBattles vanaf nu verder uit. Naast Formule 1 wordt nu ook voetbal in eBattle-vorm door het kabelbedrijf aan liefhebbers aangeboden. Ziggo is onderdeel van het Nederlandse mediabedrijf VodafoneZiggo. Dit bedrijf is de sponsor van Max Verstappen en de Amsterdamse Eredivisieclub Ajax. Het is ook sponsor van het eSport-team van Ajax.

    ZiggoZiggo SportVodafoneZiggosportF1Formule 1voetbaleSportEBattlespelconsleXbox OnePlaystation 4Max VerstappenAjax

    Reacties