Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo ruimt oude abonnementen op

    Ziggo is al enige tijd bezig om abonnees met een ouder abonnement naar het huidige abonnementsplan te migreren. Dit kan voor bestaande klanten tot een prijsverhoging leiden.
    Jarco Kriek
    3 july 2019
    comments 12
    Ziggo ruimt oude abonnementen op
    Foto ANP

    Het gaat veelal om oudere abonnementsvormen die al enkele jaren niet meer aan nieuwe klanten aangeboden worden en veelal uit de tijd van het voormalig kabelbedrijf UPC stammen. Liberty Global bracht enkele jaren geleden de toenmalig zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC tot het huidige Ziggo samen. Abonnementsvormen van beide zelfstandige kabelbedrijven lopen in enkele gevallen nog steeds door elkaar heen. Ziggo wil daarom zoveel mogelijk oudere abonnementen ontbinden en abonnees naar het huidige abonnementsplan overzetten.

     

    Andere aanbieders

    Ziggo is zeker niet de enige aanbieder die van oudere abonnementen af wil. Ook aanbieders als KPN en Online.nl proberen oudere abonnementen naar nieuwere abonnementsvormen om te zetten. Zeker nu de dynamische markt van vaste diensten in een iets rustiger vaarwater terecht is gekomen, willen aanbieders van oudere abonnementen af. In enkele gevallen hebben oudere abonnementen vaste actieprijzen die afkomstig zijn uit de tijd dat de strijd om klanten zich vooral op prijsaspecten afspeelde.

     

    Mediabox Next

    In het geval van Ziggo is de aanbieder nu bezig om klanten met oudere abonnementen aan te schrijven met een verplicht overstapvoorstel naar een nieuwe abonnementsvorm. Dit kan in enkele gevallen tot een prijsstijging van rond de 100 euro op jaarbasis leiden. Maar ook op andere manieren probeert Ziggo abonnees naar het huidige abonnementsplan over te zetten. Zo kregen alleen klanten met een nieuwe abonnementsvorm in april een verhoging van de internetsnelheid met 25 procent. Ook als bij Ziggo de overstap naar de nieuwe en door abonnees goed ontvangen Mediabox Next wordt gemaakt, moeten klanten met een ouder abonnement naar een nieuwe abonnementsvorm overstappen.

     

    Abonnement

    Ondanks dat Ziggo-abonnees die verplicht het abonnement moeten omzetten het betalen van meer abonnementsgeld als een prijsverhoging ervaren, kan ook worden gezegd dat het om een prijsaanpassing gaat. Andere klanten betalen voor gelijkwaardig geleverde diensten al langere tijd een hoger maandbedrag. Wordt van de laatste gedachte uitgegaan dan hebben de oude trouwe klanten enige tijd het abonnement met een prijskorting geleverd gekregen. Dit is ook de uitleg van meerdere aanbieders die oudere abonnementen naar een nieuwe abonnementsvorm aan het overzetten zijn. Overigens mogen klanten die een nieuw abonnement krijgen voorgeschoteld het lopende abonnement kosteloos opzeggen en naar een andere leverancier overstappen.

    ZiggoVodafoneZiggoabonnementtvtelevisieinternetUPCLiberty GlobalconcurrentieabonnementsvormprijsverhogingprijsaanpassinginternetsnelheidMediabox Nextaanbieders

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win Harry Potter in 4K Ultra HD

      Een wonderbaarlijke nieuwe manier om de magische wereld van Harry Potter te beleven! Bekijk Harry Potter en de Steen der Wijzen zoals je hem nog nooit hebt gezien, nu in 4K-resolutie. Totaal TV mag deze voor drie Oscars genomineerde fantasyfilm vijf keer op 4K Ultra HD weggeven.

    TV-TIP Typisch Bollenstreek

    Typisch Bollenstreek
    NPO 2 om 15:30 uur
    In dit seizoen van Typisch gaan de cameramensen van de EO naar de Bollenstreek en volgen zij de mensen die daar wonen.

    TV-TIP 2Doc: Alleen tegen de staat

    2Doc: Alleen tegen de staat
    om 03:44 uur
    Vijf moeders die slachtoffer werden van de toeslagenaffaire vertellen hoe hun leven is verwoest door een mislukt systeem.

    Interview

    • *

      Tooske Ragas

      K2 zoekt K3

      De Vlaamse presentator Kürt Rogiers en onze eigen Tooske Ragas zorgen dat de zoektocht naar een nieuw K3-lid in goede banen wordt geleid.
      Reacties0 reactie(s)