Ziggo schrapt geplande onderhoudswerkzaamheden
Onder Ziggo-klanten ontstond vorige week commotie omdat zij via e-mail werden geïnformeerd over onderhoudswerkzaamheden die zouden plaatsvinden. Nu in Nederland wordt opgeroepen tot thuiswerken in verband met het coronavirus komen dergelijke werkzaamheden voor deze thuiswerkende Nederlanders slecht uit. VodafoneZiggo liet vrijdag aan Totaal TV weten dat vooralsnog werd vastgehouden aan geplande werkzaamheden. Nu neemt het bedrijf zijn verantwoordelijkheid in de coronacrisis en schort het alle werkzaamheden voor de komende periode per direct op.
Alleen bij storing
"In deze periode zijn de continuïteit en capaciteit van onze netwerken en diensten belangrijker dan ooit. Onze prioriteit ligt dan ook bij het voorkomen en verhelpen van storingen en het garanderen van de capaciteit. Vanzelfsprekend staat hierbij de gezondheid van onze medewerkers en klanten centraal. Dit betekent voor komende drie weken dat gepland onderhoud wordt opgeschort tenzij het echt noodzakelijk is voor de continuïteit en capaciteit van het netwerk. De klanten waarbij eerder werkzaamheden zijn aangekondigd die nu voorlopig niet doorgaan, worden hierover geïnformeerd", laat een woordvoerder van VodafoneZiggo aan Totaal TV weten.