Ziggo soap rond inloggen Ziggo GO mogelijk snel definitief voorbij: ‘deze week update verwacht’

Klanten van Ziggo die aan hun internet-only abonnement ook toegang tot Ziggo GO hebben toegevoegd, kunnen in bepaalde gevallen online alleen naar drie Ziggo Sport kanalen kijken. Dit zijn de Ziggo Sport Free kanalen die ook te zien zijn voor klanten van andere providers - zoals KPN, Odido en Delta - met een gratis account zonder extra betaling. De meer dan 40 zenders die Ziggo bij het Kabel TV-aanbod - en dus ook bij het losse Ziggo GO-abonnement - levert zijn door deze klanten niet te bekijken, terwijl dat wel zou moeten. Ziggo heeft onlangs al aanpassingen gedaan waardoor een deel van de getroffen klanten weer toegang heeft tot het volledige zenderaanbod via Ziggo GO.
Verbetering
Voor klanten waarvoor de laatste update geen oplossing bracht, wordt op korte termijn verbetering verwacht. Sommigen van de getroffen klanten kunnen zelfs al meer dan drie maanden niet naar het zenderaanbod via Ziggo GO kijken. Een moderator op het Ziggo-forum heeft hoopvol nieuws voor hen. “Ik ben gaan kijken en zie dat er deze week wel een wijziging wordt aangebracht zodat het weer moet gaan werken”, aldus de betreffende moderator. Getroffen klanten worden volgens eigen zeggen niet automatisch door Ziggo gecompenseerd. Dit betekent dat ze dus betalen voor een dienst die niet of niet volledig wordt geleverd. De klantenservice van Ziggo verwijst klanten die hierover klagen naar een geschillencommissie. Om de klacht bij deze instantie in behandeling te laten nemen, moet eerst een financiële bijdrage worden voldaan, zo stelt een Ziggo-klant die deze gang heeft onderzocht.