1. Nieuws

    Ziggo: soft-launch Mediabox Next in gang gezet, marktintroductie begin deze zomer

    Ziggo levert vanaf vandaag de nieuwe 4K Ultra HD Mediabox Next aan een zeer beperkt deel van de klanten. In de komende weken wordt de groep klanten die de beschikking kunnen krijgen over de nieuwe tv-decoder verder uitgebreid.
    Jarco Kriek
    6 maart 2019
    comments 16
    Ziggo: soft-launch Mediabox Next in gang gezet, marktintroductie begin deze zomer
    Foto KMD

    Het gaat op dit moment nog niet om de officiële marktintroductie van Mediabox Next door kabelbedrijf Ziggo. De soft-launch die deze week is begonnen, is een vervolg op de gesloten test met een beperkt aantal klanten. In de afgelopen maanden heeft deze testgroep Mediabox Next kunnen gebruiken. Ze zijn met het kabelbedrijf overeengekomen dat zij niet in het openbaar op bijvoorbeeld forums en sociale media aandacht zouden besteden aan de werking en de functies van Mediabox Next. Hieraan is door de testgebruikers goed gehoor aangegeven. Ziggo-woordvoerder Hans den Heijer verduidelijkt de soft-launch van Mediabox Next aan Totaal TV: "De technische testfase is afgerond en voordat we de officiële introductie doen, willen we eerst een beperkte groep klanten in de markt de volledige aandacht en technische support geven en hun ervaringen volgen."


    Beperkt aantal Ziggo-klanten

    De eerste fase van de soft-launch zorgt ervoor dat deze week enkele tientallen klanten de Mediabox Next in bezit hebben gekregen. Deze klanten zijn door Ziggo zelf geselecteerd en door het kabelbedrijf uitgenodigd om zich in te schrijven voor de Mediabox Next. In de komende dagen gaat Ziggo aan nog eens enkele duizenden klanten via e-mail een uitnodiging sturen om deel te nemen aan de soft-launch. Ziggo benadrukt tegen Totaal TV dat klanten zich niet zelf via de klantenservice kunnen aanmelden. In de e-mail van de uitnodiging staat een persoonlijke link waarmee de aanmelding voor deelname aan de soft-launch bevestigd kan worden. Deze link is niet overdraagbaar en kan hierdoor niet aan een kennis worden gegeven als besloten wordt de Mediabox Next niet te gaan gebruiken. Met de soft-launch wil Ziggo inzicht krijgen hoe onder meer de eerste installatie, de ingebruikname en gebruikerservaring door een grotere groep klanten wordt ondervonden. Deelnemers aan de soft-launch van Mediabox Next hoeven geen NDA te ondertekenen, de geheimhoudingsovereenkomst die de eerste testgroep heeft moet aangaan. Ze mogen dus openlijk de eigen bevindingen met Mediabox Next openbaar maken. De eerste klanten van Ziggo hebben dit inmiddels gedaan en zijn positief over de werking van Mediabox Next.

     

    Telenet

    Het traject van soft-launch dat door Ziggo deze week is ingezet, komt overeen met de handelingen die het Belgische kabelbedrijf Telenet enkele maanden geleden al uitvoerde. Bij Telenet gebruiken enkele duizenden klanten door een dergelijke soft-launch de Belgische variant van de nieuwe 4K Ultra HD tv-decoder. Net als bij Ziggo is deze tv-decoder gebaseerd op het Horizon EOS 4-platform van Liberty Global.

     

    Alles-in-1-abonnementen

    Uit eigen onderzoek van Totaal TV blijkt dat klanten die door Ziggo zijn uitgenodigd aan de soft-launch van Mediabox Next deel te nemen, bij het kabelbedrijf een Max of Complete Alles-in-1-abonnement kopen. De geselecteerde klanten gebruiken de huidige Ziggo Mediabox XL met daarbij een los internetmodem. De geselecteerde gebruikers hoeven geen extra kosten voor de Mediabox Next te betalen.


    Mediabox Next later voor iedereen

    Ziggo wil tegen Totaal TV niets zeggen over de datum van marktintroductie voor alle klanten van Mediabox Next. Bronnen rond het kabelbedrijf zeggen tegen Totaal TV dat de algehele marktintroductie verwacht wordt aan het eind van het voorjaar of begin van de zomer. Dit duidt op een marktintroductie rond eind mei of begin juni. Eveneens wordt rond de marktintroductie de komst van de eerste 4K Ultra HD-kanalen bij Ziggo verwacht. Het kabelbedrijf test op dit moment lineair op het kabelnetwerk Ultra HD met de zender Love Nature UHD. Ook wordt verwacht dat Ziggo rond of korte tijd na de marktintroductie van Mediabox Next live-content van Ziggo Sport – waaronder Formule 1 – in Ultra HD aan klanten gaat leveren.

    ZiggoVodafoneZiggo4KUltra HDUHDMediaboxMediabox Nextsoft-launchtvtelevisieabonnementAlles-in-1klantenabonneesTV-portaalinternet via satellietonline contentTelenetLiberty Global

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP De regels van Floor

    De regels van Floor
    NPO 3 om 09:10 uur
    De eigenwijze Floor krijgt in dit tweede seizoen een nieuw klasgenootje, dat voor het gemak ook Floor heet. Omdat haar ouders puissant rijk zijn, wordt ze 'Rijke Floor' genoemd en wordt Floor gedegradeerd tot 'Gewone Floor'. Daar is Floor het natuurlijk niet mee eens, dus gaat ze op zoek naar een nieuwe bijnaam. Makkelijker gezegd dan gedaan.

    TV-TIP Hoofdzaken

    Hoofdzaken
    NPO 3 om 18:15 uur
    In het hart van Breda staat de kapperszaak van Marko. Marko kan niet alleen goed overweg met kam en schaar, hij weet met zijn montere gebabbel ook het meest gesloten kinderboek te openen. In Hoofdzaken openbaren kinderen vanaf de kappersstoel hun diepste, en meest hilarische zielenroerselen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)