Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo spint garen met Ziggo Sport

    VodafoneZiggo benadrukt in de presentatie van de laatste kwartaalcijfers dat digitaal basiskanaal Ziggo Sport belangrijk is voor kabelbedrijf Ziggo. Ziggo Sport is onderdeel van Ziggo dat op zijn beurt bedrijfsonderdeel van VodafoneZiggo is.
    Jarco Kriek
    14 augustus 2018
    comments 0
    Ziggo spint garen met Ziggo Sport
    Foto ANP

    Ziggo Sport is volgens financieel directeur Ritchy Drost van VodafoneZiggo een belangrijke reden voor Nederlanders om te kiezen voor een tv-abonnement van Ziggo. De beleidsbepaler stelt dat Ziggo Sport in de top drie van redenen staat om klant van het kabelbedrijf te worden. Ziggo Sport is het gratis digitaal sportkanaal dat Ziggo levert in het ongecodeerde DKTV-abonnement – de naam voor het basispakket bij Ziggo – aan alle klanten die bij het kabelbedrijf diensten afnemen. Het doel van Ziggo Sport is nieuwe klanten aan Ziggo te binden en bestaande klanten voor langere tijd klant van het kabelbedrijf te laten blijven.

     

    Ziggo Sport Totaal

    Ziggo Sport bestaat als gratis aanbod bij Ziggo uit één sportkanaal. Bij Ziggo alsmede overige aanbieders als KPN, Canal Digitaal en T-Mobile is een groter sportaanbod beschikbaar via betaalzender Ziggo Sport Totaal. Maar ook de zes kanalen van Ziggo Sport Totaal kunnen door klanten van VodafoneZiggo gratis bekeken worden. Wie vaste diensten van Ziggo met mobiele diensten van Vodafone op één adres combineert, krijgt van VodafoneZiggo ‘gratis non-stop extra’s’. Een gratis keuzemogelijkheid is een abonnement op Ziggo Sport Totaal. Een ander argument voor Nederlanders om voor Ziggo als tv-aanbieder te kiezen, is het voor Nederland exclusieve contentaanbod van films en series van de Amerikaanse zender HBO. Ziggo levert dit content in de abonnementsvormen Ziggo Movies & Series L – en andere gratis keuzemogelijkheid van ‘gratis non-stop extra’s’ – en het aanvullende tv-abonnement Ziggo Movies & Series XL.

     

    Verlies klanten

    Ondanks het gratis aanbieden van Ziggo Sport en de gratis opties Ziggo Sport Totaal en HBO bij combinatie van vast en mobiel blijft Ziggo vooralsnog klanten verliezen. In het afgelopen kwartaal bedroeg het klantverlies 10.100. Toch is VodafoneZiggo positief over de huidige ontwikkeling bij kabelbedrijf Ziggo. Ook concurrent KPN verliest klanten. Ziggo ziet het aantal internetklanten wel stijgen terwijl bij KPN ook bij internet een daling waarneembaar is. Dat zowel Ziggo en KPN klanten verliezen, heeft met de dynamische markt in Nederland te maken. Het klantverlies van Ziggo had echter nog groter geweest als het sportkanaal Ziggo Sport niet aan alle klanten zonder meerkosten in het basispakket had geleverd. Hierdoor kunnen alle Ziggo-klanten nu naar het Engelse, Spaanse en Italiaanse voetbal kijken alsmede Max Verstappen in de Formule 1 volgen.

    ZiggoVodafoneZiggoZiggo SportZiggo Sport TotaalkwartaalcijfersvoetbalFormule 1sportKPNtvtelevisieinternetklantverliesabonnementklanten

    Reacties

  1. TV-TIP Voetbal: EK-Kwalificatie: Nederland - Gibraltar

    Voetbal: EK-Kwalificatie: Nederland - Gibraltar
    NPO 3 om 20:23 uur
    Slechts drie dagen na de clash met Frankrijk moet Oranje opnieuw aan de bal. In de eerste thuis­wedstrijd onder leiding van bondscoach Ronald Koeman kruist het Nederlands elftal vanuit de Rotterdamse Kuip de degens met voetbaldwerg Gibraltar. In de kwalificatiereeks voor het WK in Qatar stonden de landen ook al tegenover elkaar. In maart 2021 maakte Oranje met 0-7 gehakt van de Gibraltaresen, onder andere dankzij twee doelpunten van Memphis Depay.

    TV-TIP The Vow

    The Vow
    RTL 8 om 20:25 uur
    Vlak na haar huwelijk met Leo (Channing Tatum) raakt Paige (Rachel McAdams) betrokken bij een auto-ongeluk en raakt ze in coma. Als ze vijf jaar later ontwaakt, herkent ze Leo niet meer. Paige gaat met haar ouders mee naar huis en gaat verder met haar leven zoals dat was voordat ze Leo ontmoette. Leo probeert haar opnieuw voor zich te winnen.

    Interview

    • *

      Margreet Beetsma

      Editie NL

      Editie NL bestaat op 7 april 20 jaar. Presentatrice Margreet Beetsma (49) over het succes van het creatieve actualiteitenprogramma: “Wij kunnen van een hoopje modder een gebakje maken.”
      Reacties0 reactie(s)