1. Nieuws

    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven.
    Jarco Kriek
    19 februari 2016
    comments 7
    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven. Dat stelt marktonderzoeker Telecompaper op basis van onderzoek via het eigen Consumer Panel.


    Ziggo Sport wordt als premium sportkanaal zonder meerkosten aan alle klanten als onderdeel van het digitale basispakket geleverd. Ziggo maakte bij de presentatie van de kwartaalcijfers bekend dat twintig procent van de nieuwe abonnees vanwege Ziggo Sport een abonnement bij het kabelbedrijf hebben afgenomen. Telecompaper onderzocht in januari hoe bestaande klanten over het sportkanaal denken.

    600.000 klanten blijven vanwege Ziggo Sport

    Telecompaper stelt vast dat veertien procent van de huidige klanten Ziggo vanwege het sportkanaal Ziggo Sport trouw blijven. Op een klantenbase van iets meer dan vier miljoen abonnees gaat het om rond de zeshonderdduizend klanten. Dit aantal is niet opvallend. Het aantal abonnees van een sportbetaalzender blijft in Nederland rond ditzelfde aantal steken. Ziggo ziet Ziggo Sport als manier om bestaande klanten langer aan zich te binden en nieuwe klanten te werven.

    Premier League naar Ziggo Sport

    Door de aanschaf van nieuwe uitzendrechten hoopt Ziggo het sportkanaal aantrekkelijker te maken. Zo kocht men onlangs de uitzendrechten van de Engelse voetbalcompetitie Premier League. Tot en met het einde van dit voetbalseizoen is de Premier League nog op FOX Sports te zien. Daarna dus drie seizoenen op Ziggo Sport en betaalzender Ziggo Sport Totaal.

    ZiggoLiberty GlobalZiggo SportZiggo Sport TotaalbetaalzenderFOX SportsPremier LeaguevoetbalsportZiggo Mobielkwartaalcijfersklantklantenklantverliestvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieabonnementabonnementenalles-in-1alles in 1triple playVodafonefusieAutoriteit Consument & MarktACMEuropaEuropese Commissie

    Reacties

  1. TV-TIP Sudan: De laatste neushoorn

    Sudan: De laatste neushoorn
    NPO 2 om 17:25 uur
    Neushoorn Sudan werd dertig jaar geleden gevangen in het zuiden van Sudan. Een eenzaam leven in een Tsjechische dierentuin was zijn lot, totdat Sudan in 2009 terug naar Afrika gevlogen werd om zijn soort te redden. Hij overleed op 19 maart.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BOHEMIAN RHAPSODY

      Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, de muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. De film volgt de snelle opkomst van de band aan de hand van hun iconische liedjes en revolutionaire geluid. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor dit muziekdrama weggeven, met daarin een t-shirt, een plectrum en een zonnebril en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 18:00 uur
    Gastón Pereiro is een grijze muis in potjes tegen Fortuna Sittard en NAC, maar speelt vooraan de punt op het middenveld, achter Luuk de Jong en heeft van die acties die niet te voorspellen zijn. We zijn benieuwd hoe hij zich houdt tegen Harry Kane & Co: Tottenham Hotspur.