1. Nieuws

    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven.
    Jarco Kriek
    19 februari 2016
    comments 7
    Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

    Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven. Dat stelt marktonderzoeker Telecompaper op basis van onderzoek via het eigen Consumer Panel.


    Ziggo Sport wordt als premium sportkanaal zonder meerkosten aan alle klanten als onderdeel van het digitale basispakket geleverd. Ziggo maakte bij de presentatie van de kwartaalcijfers bekend dat twintig procent van de nieuwe abonnees vanwege Ziggo Sport een abonnement bij het kabelbedrijf hebben afgenomen. Telecompaper onderzocht in januari hoe bestaande klanten over het sportkanaal denken.

    600.000 klanten blijven vanwege Ziggo Sport

    Telecompaper stelt vast dat veertien procent van de huidige klanten Ziggo vanwege het sportkanaal Ziggo Sport trouw blijven. Op een klantenbase van iets meer dan vier miljoen abonnees gaat het om rond de zeshonderdduizend klanten. Dit aantal is niet opvallend. Het aantal abonnees van een sportbetaalzender blijft in Nederland rond ditzelfde aantal steken. Ziggo ziet Ziggo Sport als manier om bestaande klanten langer aan zich te binden en nieuwe klanten te werven.

    Premier League naar Ziggo Sport

    Door de aanschaf van nieuwe uitzendrechten hoopt Ziggo het sportkanaal aantrekkelijker te maken. Zo kocht men onlangs de uitzendrechten van de Engelse voetbalcompetitie Premier League. Tot en met het einde van dit voetbalseizoen is de Premier League nog op FOX Sports te zien. Daarna dus drie seizoenen op Ziggo Sport en betaalzender Ziggo Sport Totaal.

    ZiggoLiberty GlobalZiggo SportZiggo Sport TotaalbetaalzenderFOX SportsPremier LeaguevoetbalsportZiggo Mobielkwartaalcijfersklantklantenklantverliestvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieabonnementabonnementenalles-in-1alles in 1triple playVodafonefusieAutoriteit Consument & MarktACMEuropaEuropese Commissie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP Kevin Can Wait

    Kevin Can Wait
    Veronica om 18:10 uur
    Het eerste seizoen begon nog als een nieuwe hoofdstuk voor Kevin James, maar dit tweede seizoen, waarin hij herenigd wordt met Leah Remini, is stiekem gewoon een vervolg op The King of Queens.

    TV-TIP Opstandelingen

    Opstandelingen
    NPO 2 om 20:30 uur
    Sophie Hilbrand keert terug naar haar geboorteplaats Bergen. Precies, het dorp in Noord-Holland waar niet alleen kunstenaars, maar ook mensen met een dikke portemonee hun perkjes aanharken. Hier liggen vier actiegroepen flink in de clich met de gemeente. Zo erg, dat er zelfs een minister aan te pas moet komen.

    Interview

    • *

      Barry Atsma

      The Rook

      Ideale schoonzoon Barry Atsma speelt een enge creep in de internationale thrillerserie The Rook, over mensen met paranormale gaven.
      Reacties0 reactie(s)