Ziggo Sport meer op voorgrond: sportzender belangrijker dan ooit
Ziggo Sport staat vanaf komend seizoen op de achterzijde van het Ajax-shirt. Hiermee vervangt hoofdsponsor Ziggo het GigaNet-logo door het logo van Nederlands grootste sportzender. Ziggo Sport komt onder het rugnummer te staan en zal zichtbaar zijn tijdens Eredivisie- en bekerwedstrijden.
Gratis bij Ziggo
Ziggo Sport is de gratis sportzender van VodafoneZiggo, voor alle Ziggo-klanten te zien op kanaal 14. De zender biedt een breed internationaal en nationaal sportaanbod en beschikt vanaf seizoen 2024/2025 onder meer over de exclusieve uitzendrechten van de UEFA Champions League, Europa League en Conference League. Klanten van providers als KPN, T-Mobile, Delta en Canal Digitaal kunnen deze content zien als ze een aanvullend Ziggo Sport Totaal-abonnement nemen.
Sportcontent
Marcel Beerthuizen, Director Ziggo Sport: “We maken onverminderd duidelijk dat Ziggo Sport dé gratis sportzender is voor alle Ziggo-klanten. We hebben een geweldig portfolio aan sportrechten, waaronder vele internationale sportcompetities. Vanaf seizoen ’24/’25 heeft Ziggo Sport bovendien de exclusieve rechten van de drie Europese clubcompetities UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League, toernooien waaraan verschillende Nederlandse Eredivisieclubs zullen deelnemen. Fans kunnen de Nederlandse wedstrijden gratis volgen via onze zender. Het shirt van Ajax is een krachtig middel om Ziggo Sport onder de aandacht te brengen bij alle voetballiefhebbers.”
Belangrijk
VodafoneZiggo lijkt naar voorbeeld van het Belgische zusje Telenet de koers bij bedrijfsonderdeel Ziggo enigszins te wijzigen. Daarbij gaat content een belangrijkere rol spelen. Ziggo Sport is hierin een spil. Voor de sportzender wordt veel exclusieve content gemaakt, bijvoorbeeld in de vorm van eigen studioprogramma’s en podcasts. Met de exclusieve uitzendrechten van alle Europese wedstrijden van UEFA voetbalcompetities voor clubteams kan Ziggo Sport zich vanaf medio 2024 nog meer profileren als een belangrijke contentaanbieder. Met deze uitzendrechten kan Ziggo ook proberen om meer klanten te lokken naar de vaste diensten van het kabelbedrijf. En natuurlijk om bestaande klanten langer aan zich te binden.