Ziggo Sport scoort met Formule 1-succes Max Verstappen

De Formule 1 Grand Prix van Mexico werd zondagavond door ruim 1,5 miljoen Nederlanders op Ziggo Sport bekeken. Deze sportzender is alleen bij kabelbedrijf Ziggo op voorkeuzekanaal 14 in het digitale basispakket beschikbaar. Het aantal Nederlanders dat daadwerkelijk naar de winnende race van Max Verstappen heeft gekeken, ligt nog veel hoger. Bij alle andere Nederlandse aanbieders – zoals KPN, Canal Digitaal en T-Mobile Thuis – konden abonnees via betaalzender Ziggo Sport Totaal naar de race kijken. Stichting kijkonderzoek (SKO) meet echter alleen het aantal kijkers van sportzender Ziggo Sport.
Formule 1-gekte
De Formule 1-koorts woedt in Nederland nog heviger nu Max Verstappen na een mindere periode weer beter presteert. Dit heeft ervoor gezorgd dat de live-uitzending van de Formule 1 Grand Prix van Mexico afgelopen zondag in de top 3 van best bekeken programma’s is gekomen. Het moest alleen Studio Sport Eredivisie en het NOS acht uur journaal voor zich laten. Deze programma’s waren echter wel in ruim zeven miljoen Nederlandse huiskamer via tv-zender NPO 1 te bekijken. Het huiskamerbereik van Ziggo Sport is minder dan vier miljoen.