Ziggo Sport scoort met winnende Max Verstappen in Formule 1

Alle kijkers zagen een ontketende Max Verstappen op indrukwekkende wijze de Formule 1 Grand Prix van Brazilië winnen. Via het digitale basiskanaal Ziggo Sport bij kabelbedrijf Ziggo keken bijna 1,5 miljoen Nederlanders. De race werd daarnaast door meer dan 300.000 Nederlanders – hoofdzakelijk bij KPN, Canal Digitaal en T-Mobile – gevolgd op het kanaal Ziggo Sport Select van betaalzender Ziggo Sport Totaal.
Formule 1 beter bekeken dan voetbal
Uit een vergelijking met de onlangs gespeelde voetbalklassieker Ajax – Feyenoord blijkt dat Formule 1 live meer kijkers dan de nummer 1-sport in Nederland voetbal weet te binden. Ajax – Feyenoord werd uitgezonden op FOX Sports 1 en wist live minder dan 1,5 miljoen Nederlanders te bereiken. FOX Sports 1 is beschikbaar in het basispakket bij KPN, Canal Digitaal en T-Mobile en is hierdoor in drie miljoen huiskamers in Nederland zonder extra kosten te bekijken. Dit is in huiskamerbereik ongeveer 700.000 minder dan Ziggo Sport dat zonder extra kosten bij alle digitaal kijkende Ziggo-klanten beschikbaar is.