Ziggo Sport voldoet aan verwachtingen

Ziggo Sport begon op 12 november 2015 en biedt in Nederland twee producten aan. Als eerste de zender Ziggo Sport die op voorkeuzepositie 14 in het digitale basispakket van kabelbedrijf Ziggo wordt aangeboden. Daarnaast is betaalzender Ziggo Sport Totaal, bestaande uit zes kanalen, bij veel aanbieders – waaronder Ziggo, KPN, Canal Digitaal en T-Mobile Thuis – beschikbaar. Afhankelijk van de aanbieder kost dit abonnement rond de vijftien euro per maand. Ziggo Sport biedt de kijker veel sporten waaronder Formule 1 met Max Verstappen en buitenlands voetbal met onder meer de Premier League en La Liga. De Europese voetbalcompetitie Champions League is vanwege uitzendrechten alleen bij Ziggo Sport Totaal te zien.
Meer sporten
Ziggo Sport-directeur Will Moerer is tevreden over de progressie die de zender in de afgelopen twee jaar heeft geboekt. Zo is het marktaandeel van Ziggo Sport dit jaar met 27 procent ten opzichte van het jaar daarvoor gestegen. Maar wellicht belangrijker is dat Ziggo Sport werkt zoals het van tevoren was bedacht. Bij Ziggo Sport wordt niet primair naar kijkcijfers gekeken, maar worden andere commerciële afwegingen gemaakt. Hierdoor krijgen ook minder bekeken sport een podium bij de sportzender.
Marketing
Daarnaast is de filosofie anders dan bij andere zenders. Ziggo Sport is opgericht als een marketingtool ten behoeve van kabelbedrijf Ziggo. Met Ziggo Sport wil VodafoneZiggo klanten bij Ziggo behouden en het sentiment rondom het kabelbedrijf in positieve zin te verbeteren. En deze strategie werpt zijn vruchten af.
Meer over Ziggo Sport leest u in de meest recente editie van tv-gids Totaal TV