Ziggo start publiekscommunicatie nieuwe televisieabonnementen

Door middel van het verspreiden van
folders is Ziggo deze week begonnen met de eerste op consumenten gerichte reclamecampagne
van de nieuwe abonnementsstructuur voor televisie die Ziggo op 1 september gaat
doorvoeren.
Begin dit jaar maakte Ziggo al bekend
dat men dat men de huidige structuur van een standaardpakket aangevuld met
diverse aanvullende digitale televisiepakketten zou gaan loslaten. Daarbij werd
door Ziggo nimmer een vaste datum genoemd. Bij de nieuwe abonnementsstructuur
wordt naast digitale televisie ook HDTV en interactieve televisie standaard
onderdeel van de televisieabonnementen. Deze worden bij invoering van de nieuwe
televisiestructuur naar drie teruggebracht.
Onlangs maakte Ziggo-woordvoerder
Gradus Vos aan TotaalTV bekend dat de nieuwe abonnementsstructuur voor
televisie uiterlijk op 1 september in zou gaan. Deze datum lijkt nu ook
officieel door Ziggo gebruikt te gaan worden voor de invoering van de nieuwe abonnementsstructuur
voor televisie. Ziggo is namelijk begonnen met het verspreiden van folders aan
consumenten waarin men deze datum communiceert. Ook maakt Ziggo duidelijk dat
het standaardpakket van € 16,95 per maand gaat bestaan uit circa 54 digitale
televisiezenders in SD-kwaliteit en 12 HD-zenders.
Er worden echter geen namen van de 12
HD-zenders genoemd. In ieder geval zijn 10 HD-zenders wel bekend. Het gaat hier
om de 10 kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland en SBS
Nederland. De verwachting is ook dat Eurosport HD in het standaardpakket blijft
worden doorgegeven. Dit is nu namelijk bij de oude abonnementsstructuur voor
televisie ook het geval.










