Ziggo stopt bij deel klanten met oudere abonnementen

Het gaat in de meeste gevallen om oudere abonnementen die dateren uit de tijd dat zij nog klant bij UPC waren. Enkele jaren geleden werd UPC met Ziggo samengevoegd. Het samengevoegde Ziggo is nu onderdeel van VodafoneZiggo geworden. De oude UPC-abonnementen zijn afwijkend van de huidige nieuwe abonnementsvormen van Ziggo. Het kabelbedrijf is bezig om de abonnementstructuur voor klanten gelijk te trekken. Zo wordt bijvoorbeeld de gratis snelheidsverhoging van de internetverbinding deze maand alleen aan klanten met een nieuw abonnement geleverd. Wie een ouder abonnement heeft, krijgt geen sneller internet tot het moment dat het oude abonnement naar een nieuwe abonnementsvorm wordt omgezet.
Nieuw abonnement
Maar Ziggo is zelf ook actief om klanten automatisch naar een nieuwe abonnementsvorm om te zetten. Dit kan gepaard gaan met een verlaging of verhoging van de internetsnelheid, de samenstelling van het televisieaanbod en in enkele gevallen met een prijsverhoging. Ziggo informeert klanten persoonlijk voor de wijziging gaat plaatsvinden. Natuurlijk kunnen klanten het abonnement bij Ziggo vanwege de wijziging opzeggen en besluiten om bij een andere aanbieder diensten te kopen.