Ziggo stopt met torenhoge korting nieuwe klanten
De actie van Ziggo om nieuwe abonnees tijdens het eerste contractjaar vijftig procent korting te geven zorgde voor aanwas van nieuwe klanten, maar bestaande klanten voelden zich buitenspel gezet. Dit kwam mede doordat Ziggo bestaande klanten die hun abonnement met een jaar wilden verlengen veel minder korting gaf. Tevens was er sprake van willekeur. Niet iedereen kreeg onder gelijke omstandigheden dezelfde financiële tegemoetkoming aangeboden. Klanten die goed kunnen onderhandelen en niet direct op het eerste aanbod van het kabelbedrijf ingingen, konden zo een hogere korting binnenslepen.
Concurrenten
Als gevolg van de actie twaalf maanden voor de halve prijs bij Ziggo, pasten concurrenten van het kabelbedrijf hun klantenwerfacties eveneens aan. Zo verdubbelde KPN de termijn van de actie waarbij het abonnement voor tv en internet ongeacht de internetsnelheid voor 35 euro wordt aangeboden. Normaal wordt deze korting voor een periode van zes maanden aangeboden. Ook T-Mobile paste de lopende welkomstactie enigszins aan.
Nieuwe actie
Ziggo biedt nieuwe klanten op dit moment geen rechtstreeks financieel voordeel aan. Wie op dit moment besluit bij Ziggo klant te worden en een abonnement afsluit met minstens de diensten tv en internet krijgt gratis toegang tot aanvullende producten en diensten. Klanten kunnen kiezen tussen een jaar lang gratis gebruik van de wifiversterker SmartWifi Pods of een jaar gratis toegang tot het Sport Compleet-abonnement met daarin de betaalzenders ESPN en Ziggo Sport Totaal. In het geval van de SmartWifi Pods gaat het om bruikleen en blijven de apparaten dus eigendom van Ziggo.