Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo tergt klanten met onverwachte wijziging abonnementsbedrag en incassodatum

    Ziggo-klanten zijn niet blij met een in sommige gevallen plots gewijzigd abonnementsbedrag, dat hoger is dan de inflatiecorrectie.
    Jarco Kriek
    17 juni 2025
    comments 11
    Ziggo tergt klanten met onverwachte wijziging abonnementsbedrag en incassodatum
    Foto Getty Images

    Op het online forum van Ziggo zijn meerdere berichten te vinden waarin een groep klanten klaagt over de ontvangen maandfactuur, die plots hoger is dan verwacht. Een deel van de klachten is te herleiden naar de door Ziggo aangekondigde prijsverhoging die op 1 juli ingaat. Ziggo factureert namelijk het abonnement vooraf. Hierdoor betalen klanten in juni al het hogere maandbedrag dat ontstaat na de inflatiecorrectie op 1 juli. Maar er zijn ook klanten die stellen meer te gaan betalen dan de volledige prijsinflatiecorrectie.

     

    Afschrijven

    Daarnaast zijn er berichten van klanten die aangeven dat de incassodatum door Ziggo zonder aankondiging meer dan een week is vervroegd. Hierdoor wordt in enkele gevallen het geld van de bankrekening afgeschreven voordat het loon of de uitkering is ontvangen. Enkele Ziggo-klanten stellen hierdoor in financieel ongemak te komen en dreigen het automatisch geïncasseerde bedrag te laten terugstorten en daarna op de voor hen juiste datum weer over te maken. Dit kan leiden tot administratieve problemen bij de provider.

     

    Inventarisatie

    Ondanks verzoeken van diverse klagers reageert Ziggo via servicemedewerkers (moderatoren) niet inhoudelijk op de klachten van individuele klanten. Wel is er een algemene melding te lezen. “In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen. Help ons en geef jouw voorbeeld door”, zo is op het community forum te lezen. Een melding die de suggestie wekt dat Ziggo zelf niet weet waarom wijzigingen bij een groep klanten zijn doorgevoerd. 

    ZiggoVodafoneZiggotvtelevisieinternetabonnementprijsverhoginginflatieinflaatiecorrectie

    Reacties