Ziggo tevreden over sportzender Ziggo Sport

Ziggo deed de uitspraak van tevredenheid over digitaal basiskanaal Ziggo Sport Kanaal 14 tegenover onderzoeker Telecompaper. De kijkcijfers van het sportkanaal zijn wisselend. Op bepaalde momenten kijken er enkele duizenden Nederlanders. Op andere momenten veel meer. Bij de Formule 1-races kijken er bijvoorbeeld honderdduizenden Nederlanders. Een keer werd zelfs de grens van een miljoen kijkers overschreden. Ook enkele belangrijke wedstrijden uit de Engelse en Spaanse voetbalcompetities bereikten meer dan honderdduizend Nederlanders. Het kabelbedrijf vergelijkt Ziggo Sport Kanaal 14 met de nieuwszender CNN waar het aantal kijkers eveneens stijgt als er belangrijke gebeurtenissen zijn. Inhoudelijke cijfers over het bereik van het gratis sportkanaal wil Ziggo niet geven.
Meer abonnementen Ziggo Sport Totaal
De verwachting die veel mensen hadden dat de komst van Ziggo Sport Kanaal 14 bij Ziggo zou gaan kannibaliseren op het aantal abonnees van betaalzender Ziggo Sport Totaal lijkt ongegrond. Telecompaper deed onderzoek onder het eigen Consumer Panel en daaruit bleek dat juist een groei van het aantal Ziggo Sport Totaal-abonnees waarneembaar is. Een abonnement op de sportzender kost bij aanbieders rond de vijftien euro per maand.