1. Nieuws

    Ziggo tot 2019 hoofdsponsor van Ajax

    Het nieuwe kabelfusiebedrijf Ziggo is vanaf 1 januari tot en met het voetbalseizoen 2018 – 2019 hoofdsponsor van Ajax.
    Jarco Kriek
    7 november 2014
    comments 10
    Ziggo tot 2019 hoofdsponsor van Ajax
    Foto: ANP

    Het nieuwe kabelfusiebedrijf Ziggo is vanaf 1 januari tot en met het voetbalseizoen 2018 – 2019 hoofdsponsor van het eerste elftal van Ajax. De naam van Ziggo is op de voetbalshirts zichtbaar.

    Het fusiebedrijf Ziggo is na de overname van Ziggo door Liberty Global op enkele formaliteiten na een feit. Het Britse mediabedrijf is ook eigenaar van UPC. Beiden bedrijven gaan in de toekomst samen onder de naam Ziggo verder. Al eerder werd duidelijk dat er bij de sponsoractiviteiten een gewijzigd inzicht is. UPC stopte onlangs met de sponsoring van de Nederlandse film. Ziggo heeft bij de huidige sponsoractiviteiten vooral de focus op muziek. Zo wordt door sponsoring de naam aan de Amsterdamse muziektempel Ziggo Dome verbonden.

    In voetbal zit muziek voor Ziggo

    Het Ziggo Dome ligt tegenover de Amsterdam ArenA. Dit is de thuishaven van Ajax. En op de shirts van die voetbalclub pronkt vanaf 1 januari ook de naam van Ziggo. Baptiest Coopmans – beoogd CEO van Ziggo na de overname door Liberty Global – over het sponsorcontract met Ajax: "De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden, komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over onze samenwerking." Michael Kinsbergen – algemeen directeur van Ajax – vult aan: "Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking."

    Maximaal tien miljoen euro

    De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt acht miljoen euro. Daarnaast is een variabel deel van maximaal twee miljoen euro per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen vier miljoen euro vast en maximaal een miljoen variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. TV-TIP Jamie Cooks Italy

    Jamie Cooks Italy
    24Kitchen om 17:00 uur
    Spaghetti carbonara, gevulde focaccia, risotto, tiramisu met limoncello. Loopt het water je al in de mond? Dan kun je maar beter inschakelen op 24Kitchen, want daar laat Jamie Oliver zien hoe hij die gerechten klaarmaakt. En kip, maar dat klink hierboven niet Italiaans genoeg.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD PICNIC AT HANGING ROCK

      In 1900 maakt een groep schoolmeisjes een dagtocht naar het donkere, broeierige Hanging Rock. Tijdens de picknick verdwijnen drie meisjes en hun gouvernante in de Australische bush. Deze miniserie naar de roman van Joan Lindsay verschijnt 25 september op dvd en via lumiereseries.com streaming vanaf 18 september: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Elephant, Family and Me

    Elephant, Family and Me
    Canvas om 20:05 uur
    De Afrikaanse olifant doodt meer mensen dan welk roofdier ook en is daarmee een van de gevaarlijkste dieren ter wereld. Gordon Buchanan is er echter van overtuigd dat olifanten slechts agressief worden uit zelfverdediging. Hij zoekt uit of het mogelijk is om het vertrouwen van deze majestueuze dieren te winnen.