1. Nieuws

    Ziggo tot 2019 hoofdsponsor van Ajax

    Het nieuwe kabelfusiebedrijf Ziggo is vanaf 1 januari tot en met het voetbalseizoen 2018 – 2019 hoofdsponsor van Ajax.
    Jarco Kriek
    7 november 2014
    comments 10
    Ziggo tot 2019 hoofdsponsor van Ajax
    Foto: ANP

    Het nieuwe kabelfusiebedrijf Ziggo is vanaf 1 januari tot en met het voetbalseizoen 2018 – 2019 hoofdsponsor van het eerste elftal van Ajax. De naam van Ziggo is op de voetbalshirts zichtbaar.

    Het fusiebedrijf Ziggo is na de overname van Ziggo door Liberty Global op enkele formaliteiten na een feit. Het Britse mediabedrijf is ook eigenaar van UPC. Beiden bedrijven gaan in de toekomst samen onder de naam Ziggo verder. Al eerder werd duidelijk dat er bij de sponsoractiviteiten een gewijzigd inzicht is. UPC stopte onlangs met de sponsoring van de Nederlandse film. Ziggo heeft bij de huidige sponsoractiviteiten vooral de focus op muziek. Zo wordt door sponsoring de naam aan de Amsterdamse muziektempel Ziggo Dome verbonden.

    In voetbal zit muziek voor Ziggo

    Het Ziggo Dome ligt tegenover de Amsterdam ArenA. Dit is de thuishaven van Ajax. En op de shirts van die voetbalclub pronkt vanaf 1 januari ook de naam van Ziggo. Baptiest Coopmans – beoogd CEO van Ziggo na de overname door Liberty Global – over het sponsorcontract met Ajax: "De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden, komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over onze samenwerking." Michael Kinsbergen – algemeen directeur van Ajax – vult aan: "Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking."

    Maximaal tien miljoen euro

    De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt acht miljoen euro. Daarnaast is een variabel deel van maximaal twee miljoen euro per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen vier miljoen euro vast en maximaal een miljoen variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Uit mijn keuken

    Uit mijn keuken
    NPO 1 om 19:05 uur
    Neem een flinke snuif van het Net 5-programma Smaken Verschillen en top dat af met een Bed & Breakfast-sausje: in dit nieuwe Omroep MAX-programma kauwen vijf koppels elke werkdag een lekker maaltje weg in elkaars huiskamerrestaurant. De Drentse Hélène en Gerrit bijten het spits af met een mediterraan vijfgangendiner. Vallen hun kookkunsten wel in de smaak?

    TV-TIP First dates Ireland

    First dates Ireland
    NPO 3 om 19:25 uur
    Soms spatten de vonken ervan af, regelmatig wil je achter je bank kruipen van plaatsvervangende schaamte: First Dates is onweerstaanbaar herkenbaar en vermoedelijk daarom zo’n succes. Wereldwijd. Want terwijl het ooit begon in de U. S. of A., is het inmiddels in ruim twintig landen te zien. Ook in Ierland, waar maître Mateo en barman Ethan de scepter zwaaien.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)