Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo: uitrol gigabit op lager pitje door corona en verbetertraject

    VodafoneZiggo heeft vorig jaar de gefaseerde uitrol van supersnel gigabit internet op het kabelnetwerk van Ziggo vanwege meerdere redenen stilgelegd.
    Jarco Kriek
    18 februari 2021
    comments 0
    Ziggo: uitrol gigabit op lager pitje door corona en verbetertraject

    Na de uitbraak van corona in Nederland en de lockdown in maart 2020 stopte Ziggo met het uitrollen van gigabit internet. Als eerste werden de werkzaamheden en de uitrol van gigabit internet in Rotterdam stilgelegd. Uiteindelijk kreeg de havenstad pas maanden later op 14 september toegang tot gigabit internet. Gigabit internet is een belangrijk onderdeel van het GigaNet waarin het vaste kabelnetwerk van Ziggo met het mobiele netwerk van Vodafone met synergie bijeenkomen.

     

    Verbetertraject

    Dat Rotterdam en daarna steden als Amsterdam langer op de komst van gigabit internet hebben moeten wachten, komt niet alleen door de coronacrisis. Dit blijkt uit beantwoording van vragen over gigabit internet aan VodafoneZiggo. "Op het moment dat corona in maart 2020 in Nederland uitbrak hebben wij per direct werkzaamheden stopgezet zodat onze klanten geen onderbrekingen zouden ervaren. Zo stond het investeringsprogramma met uitrol van gigabit-internet tijdelijk stil. Deze investeringen zijn vervolgens in aangepaste vorm afgelopen zomer weer opgestart", aldus VodafoneZiggo-woordvoerder Gerjan van der Laan. In het halfjaar dat VodafoneZiggo met de uitrol van gigabit internet stopte, heeft het bedrijf niet stilgezeten. "In de tussentijd hebben wij aanpassingen doorgevoerd in de manier waarop wij deze werkzaamheden uitvoeren zodat klanten zo min mogelijk hinder zouden ondervinden als we de werkzaamheden weer zouden beginnen."

     

    Minder overlast

    Daarbij is volgens Van der Laan specifiek naar de mogelijke overlast voor klanten gekeken. "Zo is de duur van een klantonderbreking verkort en voeren wij de meeste werkzaamheden 's nachts of tussen 6.00 en 8.30 's ochtends uit. In enkele gevallen worden werkzaamheden verlengd naar 9.30 of later op de dag. Wij informeren klanten hierover ruim van tevoren middels een brief en e-mail zodat zij hun eigen agenda daarop af kunnen stemmen. Ook bieden we klanten de mogelijkheid om een sms-alert aan te zetten zodat we ze op de hoogte kunnen houden van de voortgang van de werkzaamheden. Alle werkprocessen worden geëvalueerd op impact voor de klant en aangepast waar nodig."

    ZiggoVodafoneZiggointernetgigabitDOCSIS 3.1

    Reacties

  1. Interview

    • *

      Bob Sikkes

      De Moeite Waard?!

      Terwijl Kopen zonder Kijken nog loopt, is Bouwkundige des Vaderlands Bob Sikkes (57) alweer aan een nieuw project begonnen: De Moeite Waard?!, waarin landgenoten huizen kopen, verbouwen en direct weer verkopen.
      Reacties0 reactie(s)