Ziggo verbetert gebruikerservaring WiFi
De nieuwe app is nu gratis te downloaden in de Apple Appstore (iOS en iPadOS) en Google Play Store (Android). De app is zowel door zakelijke als particuliere klanten te gebruiken. Met de app kan meer inzicht verkregen worden in de eigen WiFi-situatie. De Ziggo WiFi Assistant App maakt gebruikt van augmented reality (AR). Hiermee kan bekeken worden wat het WiFi-bereik is op diverse plekken in een huis of pand. Na een testprocedure krijgt de Ziggo-klant aanwijzingen om de eigen WiFi-situatie te verbeteren en het gebruik van draadloos internet te optimaliseren. Hoewel de speedtest een belangrijk onderdeel van de testprocedure is, biedt de nieuwe app meer inzichten dan bij soortgelijke speedtests.
Virtuele klantenservice
Een virtuele expert met de naam Chris helpt de gebruiker van de app met gerichte tips om WiFi binnen de eigen leef- of werkomgeving te verbeteren. Het verbeteren van het WiFi-signaal is het doel wat Ziggo met deze app wil bereiken.
Slecht WiFi
Ondanks dat veel Nederlanders anders denken, is de kwaliteit van het WiFi-signaal geen taak van internetaanbieders als Ziggo, KPN en T-Mobile. De kwaliteit van het WiFi-signaal is afhankelijk van meerdere externe factoren die niet door internetaanbieders beïnvloed kunnen worden. Denk hierbij aan vrije frequentieruimte voor WiFi-communicatie bij klanten thuis.