Ziggo verduidelijkt overstap klanten naar goedkopere Wifi-abonnementen

Bestaande klanten van het kabelbedrijf vroegen zich af of zij bij een overstap naar een nieuw abonnement ook een nieuwe overeenkomt met Ziggo zouden aangaan met de termijn van een jaar. De onduidelijkheid ontstond nadat Ziggo in het persbericht sprak over het verlengen van het abonnement bij overstap naar een van de nieuwe abonnementsvormen Wifi Start, Wifi Middel of Wifi Groot. Ziggo-klanten die een overstap naar een nieuwe Wifi-abonnement maakten, meldden gisteren ook wisselende berichten. In het ene geval werd een nieuw contract van een jaar aangegaan, bij anderen bleef het abonnement na de overstap maandelijks opzegbaar.
Korting
Op het forum geeft Ziggo duidelijkheid. “Wij zien enkele vragen of er bij de overstap sprake is van een nieuw jaarcontract. In het algemeen geldt: je krijgt geen nieuw jaarcontract als je overstapt naar één van de nieuwe pakketten, tenzij er sprake is van een korting bij de overstap. Geen korting? Dan blijven de voorwaarden van je abonnement ongewijzigd”, aldus een Ziggo-medewerker op dit forum.
Snelheid
Ziggo-klanten die op dit moment een Elite of Giga internetabonnement hebben, moeten er rekening mee houden dat bij een overstap naar het goedkopere abonnement Wifi Groot een andere internetsnelheid wordt geleverd. Ziggo verhoogde maandag de internetsnelheid bij het Elite en Giga abonnement van 1000 naar 1100 Mb/s. Bij het Wifi Groot abonnement wordt echter de oude snelheid van 1000 Mb/s geleverd, zo bevestigde een woordvoerder van Ziggo aan Totaal TV. Overigens is dit voor de meeste klanten geen groot probleem. De meeste netwerkapparatuur is gigabit en kan geen hogere snelheid doorgeven dan ongeveer 950 Mb/s. Alleen bij gebruik van meerdere apparaten tegelijk of met multigig netwerkapparatuur komt 1100 Mb/s of meer tot zijn recht.