1. Nieuws

    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen

    Al maanden waren de vooruitzichten gunstig. Maar nu is het definitief: kabelbedrijf Ziggo is uit een diep dal naar boven gekrabbeld. Het ziet in het eerste kwartaal van 2018 het aantal verkochte abonnementen weer stijgen.
    Jarco Kriek
    9 may 2018
    comments 0
    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen
    Foto ANP

    VodafoneZiggo presenteerde vandaag de financiële resultaten over de eerste drie maanden van dit jaar. Hierin werd duidelijk dat het aantal klanten bij het bedrijfsonderdeel Ziggo slechts licht gedaald is. Ziggo noteerde in de eerste drie maanden van dit jaar een verlies van 4600 klanten. Dit is veel minder dan in voorgaande kwartalen toen in enkele gevallen per kwartaal zelfs een klantverlies van 50.000 door het kabelbedrijf gerapporteerd werd.

     

    Analoge tv-klanten

    Uit nadere bestudering van de kwartaalcijfers blijkt dat vooral zogenaamde ‘one play’ klanten Ziggo de rug hebben toegekeerd. Deze klanten namen alleen het basis tv-abonnement af zonder andere diensten. Het lijkt te gaan om een groep klanten die bij het kabelbedrijf alleen analoog naar tv-zenders keken. De 3,9 miljoen klanten die Ziggo heeft, nemen daarentegen wel meer abonnementen bij het kabelbedrijf af. Het zogenaamde aantal RGU’s – zoals dit in financiële overzichten wordt genoemd – steeg in de afgelopen drie maanden. Ziggo-klanten nemen gemiddeld 2,48 abonnementen af. Ze besteden hierdoor gemiddeld 47 euro per maand bij Ziggo. De stijging van het aantal verkochte abonnementen wordt onder meer door 10.000 meer verkochte internetabonnementen veroorzaakt. Mede hierdoor steeg het aantal adressen waar zowel triple play bij Ziggo als mobiele diensten bij Vodafone afgenomen wordt door naar 920.000. In deze huishoudens worden 1,3 miljoen simkaarten van Vodafone gebruikt.

     

    Concurrentie

    Ondanks dat Ziggo meer abonnementen verkocht, daalde de omzet van dit bedrijfsonderdeel van VodafoneZiggo met een procent. Dit heeft onder meer met concurrentie op de Nederlandse markt van vaste diensten te maken. Ook investeringen in content spelen hierbij een rol. Zo biedt Ziggo klanten in de vorm van HBO en Ziggo Sport exclusieve content aan. Ziggo Sport wordt zelfs aan alle klanten aangeboden in het basis tv-abonnement.

    ZiggoVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersabonementenklantenklantverliesvastmobielnetwerkkabeltriple playalles-in-1quad playanaloogtvtelevisieinternetonlinebellentelefonietelefoonHBOZiggo Sport

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Coronel Racing

      2X SUPER RACEPRIJS MET KARTEN

      Fast & Furious: Hobbs & Shaw geeft een wending aan de franchise en neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Deze actiefilm is verkrijgbaar op 4K Ultra HD, (3D) Blu-ray en dvd. Totaal TV geeft twee keer een super raceprijs weg, met de dvd én voor twee personen een kart-arrangement bij Coronel Karting.

    TV-TIP Kamp Waes

    Kamp Waes
    Een om 20:00 uur
    Vijftien Vlamingen krijgen, onder leiding van Tom Waes, de unieke kans te ontdekken wat de opleiding van de Special Forces nou precies inhoudt.

    TV-TIP X-Men: Days of Future Past

    X-Men: Days of Future Past
    Veronica om 20:00 uur
    In het jaar 2023 maken de Sentinels jacht op mensen en mutanten om ze te vermoorden of tot slaaf te maken. Om de heerschappij van de onverwoestbare moordrobots te beëindigen, verzamelt Xavier de laatste X-Men om zich heen. De professor besluit Wolverine terug in de tijd naar 1973 sturen.

    Interview

    • Joris Linssen Joris Kerstboom

      Joris Linssen

      Joris Kerstboom

      In aanloop naar het nieuwe seizoen Joris’ Kerstboom van Joris Linssen op 20 december zijn er vijf kortere uitzendingen.
      Reacties0 reactie(s)