1. Nieuws

    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen

    Al maanden waren de vooruitzichten gunstig. Maar nu is het definitief: kabelbedrijf Ziggo is uit een diep dal naar boven gekrabbeld. Het ziet in het eerste kwartaal van 2018 het aantal verkochte abonnementen weer stijgen.
    Jarco Kriek
    9 may 2018
    comments 0
    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen
    Foto ANP

    VodafoneZiggo presenteerde vandaag de financiële resultaten over de eerste drie maanden van dit jaar. Hierin werd duidelijk dat het aantal klanten bij het bedrijfsonderdeel Ziggo slechts licht gedaald is. Ziggo noteerde in de eerste drie maanden van dit jaar een verlies van 4600 klanten. Dit is veel minder dan in voorgaande kwartalen toen in enkele gevallen per kwartaal zelfs een klantverlies van 50.000 door het kabelbedrijf gerapporteerd werd.

     

    Analoge tv-klanten

    Uit nadere bestudering van de kwartaalcijfers blijkt dat vooral zogenaamde ‘one play’ klanten Ziggo de rug hebben toegekeerd. Deze klanten namen alleen het basis tv-abonnement af zonder andere diensten. Het lijkt te gaan om een groep klanten die bij het kabelbedrijf alleen analoog naar tv-zenders keken. De 3,9 miljoen klanten die Ziggo heeft, nemen daarentegen wel meer abonnementen bij het kabelbedrijf af. Het zogenaamde aantal RGU’s – zoals dit in financiële overzichten wordt genoemd – steeg in de afgelopen drie maanden. Ziggo-klanten nemen gemiddeld 2,48 abonnementen af. Ze besteden hierdoor gemiddeld 47 euro per maand bij Ziggo. De stijging van het aantal verkochte abonnementen wordt onder meer door 10.000 meer verkochte internetabonnementen veroorzaakt. Mede hierdoor steeg het aantal adressen waar zowel triple play bij Ziggo als mobiele diensten bij Vodafone afgenomen wordt door naar 920.000. In deze huishoudens worden 1,3 miljoen simkaarten van Vodafone gebruikt.

     

    Concurrentie

    Ondanks dat Ziggo meer abonnementen verkocht, daalde de omzet van dit bedrijfsonderdeel van VodafoneZiggo met een procent. Dit heeft onder meer met concurrentie op de Nederlandse markt van vaste diensten te maken. Ook investeringen in content spelen hierbij een rol. Zo biedt Ziggo klanten in de vorm van HBO en Ziggo Sport exclusieve content aan. Ziggo Sport wordt zelfs aan alle klanten aangeboden in het basis tv-abonnement.

    ZiggoVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersabonementenklantenklantverliesvastmobielnetwerkkabeltriple playalles-in-1quad playanaloogtvtelevisieinternetonlinebellentelefonietelefoonHBOZiggo Sport

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Little Women bioscoopkaarten winnen

      Win een VIP-pakket van Little Women!

      Dit kostuumdrama draait om vier zussen tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog die op hun eigen manier met liefde, verlies en andere uitdagingen omgaan die horen bij volwassen worden. Totaal TV geeft van dit romantische drama vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een notitieblok en twee filmkaartjes.

    TV-TIP RTL kampeert

    RTL kampeert
    RTL 4 om 17:30 uur
    Sander Janson bezocht jarenlang campings voor CampingLife, tot het programma werd stopgezet. Nu is Sander alsnog terug met RTL kampeert.

    TV-TIP The Godfather, Part III

    The Godfather, Part III
    RTL 7 om 20:00 uur
    Maffiabaas Michael Corleone nadert de zestig en heeft zijn bedrijf bijna legitiem gemaakt. Het Vaticaan kampt met financiële problemen en Michael besluit te helpen. Hij ziet hierin een kans om uiteindelijk, op legale wijze, miljoenen te verdienen. Maar de pers wantrouwt hem en ook blijft hij achtervolgd worden door zijn oude maffiaconnecties.

    Interview

    • Hollands hoop derde seizoen Kim van Kooten

      Kim van Kooten

      Hollands hoop

      In het derde en direct laatste seizoen van de komische en spannende serie Hollands hoop wordt Kim van Kooten als de eens zo brave huismoeder Machteld steeds meedogenlozer.
      Reacties0 reactie(s)