1. Nieuws

    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen

    Al maanden waren de vooruitzichten gunstig. Maar nu is het definitief: kabelbedrijf Ziggo is uit een diep dal naar boven gekrabbeld. Het ziet in het eerste kwartaal van 2018 het aantal verkochte abonnementen weer stijgen.
    Jarco Kriek
    9 mei 2018
    comments 0
    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen
    Foto ANP

    VodafoneZiggo presenteerde vandaag de financiële resultaten over de eerste drie maanden van dit jaar. Hierin werd duidelijk dat het aantal klanten bij het bedrijfsonderdeel Ziggo slechts licht gedaald is. Ziggo noteerde in de eerste drie maanden van dit jaar een verlies van 4600 klanten. Dit is veel minder dan in voorgaande kwartalen toen in enkele gevallen per kwartaal zelfs een klantverlies van 50.000 door het kabelbedrijf gerapporteerd werd.

     

    Analoge tv-klanten

    Uit nadere bestudering van de kwartaalcijfers blijkt dat vooral zogenaamde ‘one play’ klanten Ziggo de rug hebben toegekeerd. Deze klanten namen alleen het basis tv-abonnement af zonder andere diensten. Het lijkt te gaan om een groep klanten die bij het kabelbedrijf alleen analoog naar tv-zenders keken. De 3,9 miljoen klanten die Ziggo heeft, nemen daarentegen wel meer abonnementen bij het kabelbedrijf af. Het zogenaamde aantal RGU’s – zoals dit in financiële overzichten wordt genoemd – steeg in de afgelopen drie maanden. Ziggo-klanten nemen gemiddeld 2,48 abonnementen af. Ze besteden hierdoor gemiddeld 47 euro per maand bij Ziggo. De stijging van het aantal verkochte abonnementen wordt onder meer door 10.000 meer verkochte internetabonnementen veroorzaakt. Mede hierdoor steeg het aantal adressen waar zowel triple play bij Ziggo als mobiele diensten bij Vodafone afgenomen wordt door naar 920.000. In deze huishoudens worden 1,3 miljoen simkaarten van Vodafone gebruikt.

     

    Concurrentie

    Ondanks dat Ziggo meer abonnementen verkocht, daalde de omzet van dit bedrijfsonderdeel van VodafoneZiggo met een procent. Dit heeft onder meer met concurrentie op de Nederlandse markt van vaste diensten te maken. Ook investeringen in content spelen hierbij een rol. Zo biedt Ziggo klanten in de vorm van HBO en Ziggo Sport exclusieve content aan. Ziggo Sport wordt zelfs aan alle klanten aangeboden in het basis tv-abonnement.

    ZiggoVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersabonementenklantenklantverliesvastmobielnetwerkkabeltriple playalles-in-1quad playanaloogtvtelevisieinternetonlinebellentelefonietelefoonHBOZiggo Sport

    Reacties

  1. TV-TIP Stand van Nederland

    Stand van Nederland
    NPO 2 om 20:25 uur
    Ooit was je gulden op de markt een daalder waard, maar tegenwoordig moet je voor koopjes bij de Turk of online zijn. Met luxe voedingsproducten valt nog wél geld te verdienen, dat bewijzen handelaren op de markt in Valkenswaard. Met hart en ziel bouwen ze aan een levendige markt waar beleving een grote rol speelt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:28 uur
    Er zijn best wat vervolgfilms gemaakt die het origineel evenaarden of zelfs overtroffen. Bij actiefilms is dit echter zelden het geval. Tót Sylvester Stallone besloot om de regie van The Expendables 2 aan een ander over te laten. De actie, de stunts, het verhaal én de opperschurk zijn stukken overtuigender dan in deel één.