1. Nieuws

    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen

    Al maanden waren de vooruitzichten gunstig. Maar nu is het definitief: kabelbedrijf Ziggo is uit een diep dal naar boven gekrabbeld. Het ziet in het eerste kwartaal van 2018 het aantal verkochte abonnementen weer stijgen.
    Jarco Kriek
    9 may 2018
    comments 0
    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen
    Foto ANP

    VodafoneZiggo presenteerde vandaag de financiële resultaten over de eerste drie maanden van dit jaar. Hierin werd duidelijk dat het aantal klanten bij het bedrijfsonderdeel Ziggo slechts licht gedaald is. Ziggo noteerde in de eerste drie maanden van dit jaar een verlies van 4600 klanten. Dit is veel minder dan in voorgaande kwartalen toen in enkele gevallen per kwartaal zelfs een klantverlies van 50.000 door het kabelbedrijf gerapporteerd werd.

     

    Analoge tv-klanten

    Uit nadere bestudering van de kwartaalcijfers blijkt dat vooral zogenaamde ‘one play’ klanten Ziggo de rug hebben toegekeerd. Deze klanten namen alleen het basis tv-abonnement af zonder andere diensten. Het lijkt te gaan om een groep klanten die bij het kabelbedrijf alleen analoog naar tv-zenders keken. De 3,9 miljoen klanten die Ziggo heeft, nemen daarentegen wel meer abonnementen bij het kabelbedrijf af. Het zogenaamde aantal RGU’s – zoals dit in financiële overzichten wordt genoemd – steeg in de afgelopen drie maanden. Ziggo-klanten nemen gemiddeld 2,48 abonnementen af. Ze besteden hierdoor gemiddeld 47 euro per maand bij Ziggo. De stijging van het aantal verkochte abonnementen wordt onder meer door 10.000 meer verkochte internetabonnementen veroorzaakt. Mede hierdoor steeg het aantal adressen waar zowel triple play bij Ziggo als mobiele diensten bij Vodafone afgenomen wordt door naar 920.000. In deze huishoudens worden 1,3 miljoen simkaarten van Vodafone gebruikt.

     

    Concurrentie

    Ondanks dat Ziggo meer abonnementen verkocht, daalde de omzet van dit bedrijfsonderdeel van VodafoneZiggo met een procent. Dit heeft onder meer met concurrentie op de Nederlandse markt van vaste diensten te maken. Ook investeringen in content spelen hierbij een rol. Zo biedt Ziggo klanten in de vorm van HBO en Ziggo Sport exclusieve content aan. Ziggo Sport wordt zelfs aan alle klanten aangeboden in het basis tv-abonnement.

    ZiggoVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersabonementenklantenklantverliesvastmobielnetwerkkabeltriple playalles-in-1quad playanaloogtvtelevisieinternetonlinebellentelefonietelefoonHBOZiggo Sport

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Watchmen

      Win 5x Watchmen

      De wereld op zijn kop: superhelden en gemaskerde vigilantes worden niet langer als helden gezien. Ze zijn opgejaagd wild en worden vogelvrij verklaard. Watchmen wisselt sci-fi af met drama en kaart op een confronterende wijze actuele thema’s uit onze maatschappij aan. Totaal TV mag de dvd van deze superheldenserie vijf keer weggeven.

    TV-TIP Lang leve de liefde

    Lang leve de liefde
    SBS6 om 12:05 uur
    Lang Leve de Liefde is een hit op SBS6 en dat moet uitgemolken worden. De afleveringen duren dit tweede seizoen daarom een heel uur!

    TV-TIP Aussie gold hunters

    Aussie gold hunters
    Discovery om 20:30 uur
    In Australië ligt het goud voor het oprapen! Je moet alleen wel helemaal naar de snikhete Outback reizen en je leven op het spel zetten om de goudklompjes te vinden.

    Interview

    • Carolina Lo Galbo 5 uur show

      Carolina Lo Galbo

      5 uur show

      De 5 uur show is nieuw leven ingeblazen. Carolina Lo Galbo en Brecht van Hulten brengen - week op, week af - dagelijks het persoonlijke verhaal achter het nieuws.
      Reacties0 reactie(s)