Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen

    Al maanden waren de vooruitzichten gunstig. Maar nu is het definitief: kabelbedrijf Ziggo is uit een diep dal naar boven gekrabbeld. Het ziet in het eerste kwartaal van 2018 het aantal verkochte abonnementen weer stijgen.
    Jarco Kriek
    9 mei 2018
    comments 0
    Ziggo verkoopt ondanks licht klantverlies meer abonnementen
    Foto ANP

    VodafoneZiggo presenteerde vandaag de financiële resultaten over de eerste drie maanden van dit jaar. Hierin werd duidelijk dat het aantal klanten bij het bedrijfsonderdeel Ziggo slechts licht gedaald is. Ziggo noteerde in de eerste drie maanden van dit jaar een verlies van 4600 klanten. Dit is veel minder dan in voorgaande kwartalen toen in enkele gevallen per kwartaal zelfs een klantverlies van 50.000 door het kabelbedrijf gerapporteerd werd.

     

    Analoge tv-klanten

    Uit nadere bestudering van de kwartaalcijfers blijkt dat vooral zogenaamde ‘one play’ klanten Ziggo de rug hebben toegekeerd. Deze klanten namen alleen het basis tv-abonnement af zonder andere diensten. Het lijkt te gaan om een groep klanten die bij het kabelbedrijf alleen analoog naar tv-zenders keken. De 3,9 miljoen klanten die Ziggo heeft, nemen daarentegen wel meer abonnementen bij het kabelbedrijf af. Het zogenaamde aantal RGU’s – zoals dit in financiële overzichten wordt genoemd – steeg in de afgelopen drie maanden. Ziggo-klanten nemen gemiddeld 2,48 abonnementen af. Ze besteden hierdoor gemiddeld 47 euro per maand bij Ziggo. De stijging van het aantal verkochte abonnementen wordt onder meer door 10.000 meer verkochte internetabonnementen veroorzaakt. Mede hierdoor steeg het aantal adressen waar zowel triple play bij Ziggo als mobiele diensten bij Vodafone afgenomen wordt door naar 920.000. In deze huishoudens worden 1,3 miljoen simkaarten van Vodafone gebruikt.

     

    Concurrentie

    Ondanks dat Ziggo meer abonnementen verkocht, daalde de omzet van dit bedrijfsonderdeel van VodafoneZiggo met een procent. Dit heeft onder meer met concurrentie op de Nederlandse markt van vaste diensten te maken. Ook investeringen in content spelen hierbij een rol. Zo biedt Ziggo klanten in de vorm van HBO en Ziggo Sport exclusieve content aan. Ziggo Sport wordt zelfs aan alle klanten aangeboden in het basis tv-abonnement.

    ZiggoVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersabonementenklantenklantverliesvastmobielnetwerkkabeltriple playalles-in-1quad playanaloogtvtelevisieinternetonlinebellentelefonietelefoonHBOZiggo Sport

    Reacties

  1. TV-TIP Run Hide Fight

    Run Hide Fight
    RTL 7 om 20:25 uur
    De zeventienjarige Zoe (Isabel May) heeft het moeilijk met de dood van haar moeder. Ze heeft een slechte relatie met haar vader (Thomas Jane) die ex-militair is. Hij heeft haar wel overlevingsvaardigheden geleerd. Die heeft ze hard nodig als vier gewapende scholieren een bloedbad aanrichten in haar school en dat livestreamen. Ze vecht terug.

    TV-TIP Mr. Frank Visser doet uitspraak

    Mr. Frank Visser doet uitspraak
    SBS 6 om 20:30 uur
    Yolanda uit Capelle aan den IJssel is wat je noemt een echte ketting­roker. Ze rookt zelfs zo veel, dat haar hoogbejaarde buurvrouw Corry door de rookwalmen niet meer buiten kan zitten. Jolanda vindt het geklaag van haar buurvrouw maar gezanik; op haar eigen balkon mag ze zoveel roken als ze wil. En als Corry er echt zoveel last van heeft, gaat ze maar een blokje om. Omdat de dames elkaar inmiddels niet meer kunnen luchten of zien, worden Viktor en inval-rechter Bart Beuvink opgetrommeld.

    Interview

    • *

      Maarten Remmers

      Keuringsdienst van Waarde

      Verslaggever en researcher Maarten Remmers zoekt in Keuringsdienst van Waarde naar de verhalen achter producten.
      Reacties0 reactie(s)