Ziggo verliest 20.000 klanten

Het klantverlies van Ziggo bedroeg in het derde kwartaal 20.000. Dat is minder dan in de voorgaande kwartalen. Investeringen in onder meer het tv-aanbod hebben volgens Ziggo voor de verbetering gezorgd. Ziggo investeerde met name met Premier League en de toevoeging van de online diensten Netflix en Videoland – die direct via de Horizon TV mediabox te bekijken zijn – in tv. Ook maakte het kabelbedrijf bekend dat films en series van HBO vanaf 1 januari 2017 exclusief in Nederland voor eigen klanten te bekijken zijn.
Beste kwartaal
Het derde kwartaal van 2016 gaat voor Ziggo de boeken in als het beste kwartaal in twee jaar. De verwachting is dat Ziggo – mede door de aankomende fusie met Vodafone – nog beter gaat presenteren en daardoor het verlies van klanten een halt toe kan roepen. Het aanbieden van sterk concurrerende quad play-abonnementen – waarbij vaste en mobiele diensten in één abonnementsvorm geleverd worden – gaat hierbij een belangrijke rol spelen. Grootste concurrent KPN heeft met het quad play-abonnement KPN Compleet groot succes en heeft meer dan een miljoen klanten die deze abonnementsvorm maandelijks afnemen. Ziggo verwacht dat de fusie met Vodafone voor het einde van het jaar is afgerond.