1. Nieuws

    Ziggo verliest minder tv-klanten aan glasvezel

    Ziggo verliest nog steeds klanten, maar het klantverlies wordt steeds minder. Daartegenover staat wel dat Ziggo meer digitale tv-abonnementen heeft verkocht.
    Jarco Kriek
    24 januari 2014
    comments 26
    Ziggo verliest minder tv-klanten aan glasvezel
    Foto: ANP
    Ziggo verliest nog steeds klanten maar het klantverlies wordt steeds minder. Daartegenover staat wel dat het kabelbedrijf in het vierde kwartaal van 2013 meer digitale tv-abonnementen heeft verkocht.

    Uiteindelijk werd over het gehele jaar 2013 wel minder digitale tv-abonnementen verkocht. Aan het begin van 2013 stond de teller nog op 929.000, op de laatste dag van 2013 was dit tot 872.000 gedaald. Dat heeft vooral te maken met het grote klantenverlies dat Ziggo in de eerste helft van 2013 door sterk opkomende concurrentie van glasvezelnetwerken heeft geleden. In het vierde kwartaal van 2013 was er zelfs sprake van verkoop van meer aanvullende tv-abonnementen. Het ging hierbij om achtduizend nieuwe abonnementen. Het gaat hierbij om abonnementen op premium-zenders als HBO en FOX Sports evenals de aanvullende zenderpakketten TV Extra en TV Plus.

    Klantverlies

    Ziggo verloor ook in het vierde kwartaal nog tv-klanten. Het klantverlies wordt wel minder. Aan het einde van 2013 had Ziggo 2.796.000 tv-klanten. Dat is een kwartaalverlies van 15.000. Over het hele jaar 2013 verloor Ziggo 96.000 tv-klanten, wat overeenkomt met een klantverlies van 3,3 procent. Daartegenover staat wel dat Ziggo-klanten per maand meer bij het kabelbedrijf besteden. Door meer gebruik van video on demand-diensten werden verminderde inkomsten door klantverlies enigszins opgevangen. Het aantal analoge kijkers daalde met 27.000 naar 505.000. De groei van digitale tv bedroeg in het voerde kwartaal 12.000 en kwam hierdoor op 2.291.000 uit.
    ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Make Holland great again

    Make Holland great again
    NPO 3 om 20:15 uur
    YUNG DWDD-reporter Sahil Amar Aïssa had de afgelopen maanden één missie. Een geheime missie nog wel: het land een beetje beter maken. Of nou ja, ten minste een poging doen. Is het leven hier dan om te janken? Ben je mal! Maar toch zien we met z’n allen dagelijks dingen die beter kunnen. En als niemand iets doet, verandert er ook niets, toch?

    TV-TIP Savage builds

    Savage builds
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Als kind leer je dat je niet met je eten mag spelen en je mag er al helemaal niet mee gooien. Adam Savage trekt zich daar helemaal niks van aan en heeft een episch voedselgevecht met collega Tory Belleci. De twee bedenken allerlei rare machines om eten naar elkaar te smijten.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)