Ziggo verliest ‘slechts’ 27.500 internetklanten: VodafoneZiggo opgelucht

Het tij voor Ziggo is zelfs zover gekeerd dat eigenaar VodafoneZiggo in het kwartaaloverzicht positieve woorden heeft over een verlies van 27.500 internetklanten. De positieve ontwikkeling in de ogen van de beleidsbepalers is dat dit aantal 3.000 lager is dan een kwartaal daarvoor. Dit komt volgens VodafoneZiggo onder meer door de nieuwe Wifi-abonnementsvormen en een proactieve benadering van bestaande klanten die hierdoor hun contractvrije of aflopende abonnement hebben verlengd.
Omzet onder druk
Verder wijst VodafoneZiggo op mooie zaken die Ziggo in de toekomst te wachten staat. Zoals toegang tot 600.000 extra adressen vanaf 2026 via het glasvezelnetwerk van Delta Fiber en de introductie van DOCSIS 4.0 op het eigen Ziggo-kabelnetwerk. Maar ondanks deze bemoedigende toekomstvisie blijft onder de streep het beeld bij deze kwartaalcijfers hangen dat Ziggo klanten heeft verloren en VodafoneZiggo de omzet onder druk ziet staan omdat het hogere kosten heeft gemaakt.










