1. Nieuws

    Ziggo verliest vooral klanten aan nieuwe aanbieders

    Het klantverlies van Ziggo is in de laatste maanden vrijwel tot stilstand gekomen. Toch verloor het kabelbedrijf in het hele jaar 2017 bijna 60.000 abonnees. Vooral kleine nieuwe aanbieders profiteerden hiervan.
    Jarco Kriek
    1 mei 2018
    comments 4
    Ziggo verliest vooral klanten aan nieuwe aanbieders

    Het gat beter met Ziggo. In het laatste kwartaal van 2017 verloor het kabelbedrijf bijna geen abonnees meer. Over het hele jaar 2017 bedroeg het klantverlies nog wel 59.500. Maar dat was al beter dan de jaren ervoor. Toen verloor Ziggo in de jaren 2016 en 2015 respectievelijk 112.900 en 200.900 klanten. De overgebleven klanten namen overigens wel meer abonnementen af. Dit kwam vooral door de stijging van het aantal duo- en triple play-abonnementen.

     

    NLE

    Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Ziggo veel klanten is kwijtgeraakt aan de nieuwe vaste diensten-aanbieder NLE. Deze aanbieder maakt gebruik van de netwerken van KPN en biedt triple play-diensten tegen een concurrerende prijs. NLE had volgens berekening van Telecompaper aan het einde van het eerste kwartaal van dit jaar 50.000 telecomabonnees. Dat is een stijging van 20.000 in een jaar tijd. Uit nadere bestudering van het onderzoek van Telecompaper blijkt dat 40 procent van de abonnees van NLE van Ziggo afkomstig zijn. Het aandeel van oud-abonnees van KPN en de dochterbedrijven XS4All en Telfort is 28 procent. NLE sprak vorig zelf de ambitie uit om binnen enkele jaren door te groeien naar 200.000 abonnees.

     

    Ziggo

    VodafoneZiggo maakt volgende week de cijfers van het eerste kwartaal van 2018 bekend. De mogelijkheid bestaat dat bedrijfsonderdeel Ziggo voor het eerst in jaren een lichte groei van het aantal abonnees laat noteren. KPN maakte vorige week de kwartaalcijfers bekend. Daaruit bleek dat het voor het eerst in jaren het aantal tv-abonnees heeft zien dalen. De stijging van 11.000 abonnees bij Interactieve TV werd teniet gedaan door een daling van 16.000 abonnees bij Digitenne. Hierdoor ging het aantal tv-abonnees in totaal met 5.000 naar beneden.

    ZiggoVodafoneZiggoNLENLEXKPNXS4AllTelfortnetwerkkoperdraadglasvezelabonnementprijsverhogingHDTVdigitale kabeltelevisieinternetonline

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Thorn

    Typisch Thorn
    NPO 2 om 19:20 uur
    In het midden van Limburg ligt het dorpje Thorn. In de volksmond het witte stadje genoemd vanwege de statige witte panden in het schilderachtige centrum. Er zijn twee harmonieën: de geiten en de bokken. De haat en nijd tussen die twee, dat is Typisch Thorn.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES INSTANT FAMILY

      Als Pete (Mark Wahlberg) en Ellie (Rose Byrne) een gezin willen stichten, komen ze in de wereld van adoptie terecht. Wanneer ze de rebelse vijftienjarige Lizzy en haar jongere broer en zus leren kennen, krijgt het stel onverwacht in één keer drie kinderen. Dit brengt niet alleen moeilijke situaties met zich mee maar ook grappige en ontroerende momenten. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Per Seconde Wijzer

    Per Seconde Wijzer
    NPO 2 om 19:50 uur
    Erik Dijkstra deed het aardig als opvolger van Kees Driehuis, die maar liefst 29 jaar presentator was van Per Seconde Wijzer. Hij mag zelfs terugkomen in het nieuwe seizoen. De grootste uitdaging voor Dijkstra zit ’m in het niet al te lollig doen, maar dat ging hem afgelopen najaar goed af.

    Interview