1. Nieuws

    Ziggo verliest vooral klanten aan nieuwe aanbieders

    Het klantverlies van Ziggo is in de laatste maanden vrijwel tot stilstand gekomen. Toch verloor het kabelbedrijf in het hele jaar 2017 bijna 60.000 abonnees. Vooral kleine nieuwe aanbieders profiteerden hiervan.
    Jarco Kriek
    1 mei 2018
    comments 4
    Ziggo verliest vooral klanten aan nieuwe aanbieders

    Het gat beter met Ziggo. In het laatste kwartaal van 2017 verloor het kabelbedrijf bijna geen abonnees meer. Over het hele jaar 2017 bedroeg het klantverlies nog wel 59.500. Maar dat was al beter dan de jaren ervoor. Toen verloor Ziggo in de jaren 2016 en 2015 respectievelijk 112.900 en 200.900 klanten. De overgebleven klanten namen overigens wel meer abonnementen af. Dit kwam vooral door de stijging van het aantal duo- en triple play-abonnementen.

     

    NLE

    Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Ziggo veel klanten is kwijtgeraakt aan de nieuwe vaste diensten-aanbieder NLE. Deze aanbieder maakt gebruik van de netwerken van KPN en biedt triple play-diensten tegen een concurrerende prijs. NLE had volgens berekening van Telecompaper aan het einde van het eerste kwartaal van dit jaar 50.000 telecomabonnees. Dat is een stijging van 20.000 in een jaar tijd. Uit nadere bestudering van het onderzoek van Telecompaper blijkt dat 40 procent van de abonnees van NLE van Ziggo afkomstig zijn. Het aandeel van oud-abonnees van KPN en de dochterbedrijven XS4All en Telfort is 28 procent. NLE sprak vorig zelf de ambitie uit om binnen enkele jaren door te groeien naar 200.000 abonnees.

     

    Ziggo

    VodafoneZiggo maakt volgende week de cijfers van het eerste kwartaal van 2018 bekend. De mogelijkheid bestaat dat bedrijfsonderdeel Ziggo voor het eerst in jaren een lichte groei van het aantal abonnees laat noteren. KPN maakte vorige week de kwartaalcijfers bekend. Daaruit bleek dat het voor het eerst in jaren het aantal tv-abonnees heeft zien dalen. De stijging van 11.000 abonnees bij Interactieve TV werd teniet gedaan door een daling van 16.000 abonnees bij Digitenne. Hierdoor ging het aantal tv-abonnees in totaal met 5.000 naar beneden.

    ZiggoVodafoneZiggoNLENLEXKPNXS4AllTelfortnetwerkkoperdraadglasvezelabonnementprijsverhogingHDTVdigitale kabeltelevisieinternetonline

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP De regels van Floor

    De regels van Floor
    NPO 3 om 09:10 uur
    De eigenwijze Floor krijgt in dit tweede seizoen een nieuw klasgenootje, dat voor het gemak ook Floor heet. Omdat haar ouders puissant rijk zijn, wordt ze 'Rijke Floor' genoemd en wordt Floor gedegradeerd tot 'Gewone Floor'. Daar is Floor het natuurlijk niet mee eens, dus gaat ze op zoek naar een nieuwe bijnaam. Makkelijker gezegd dan gedaan.

    TV-TIP Hoofdzaken

    Hoofdzaken
    NPO 3 om 18:15 uur
    In het hart van Breda staat de kapperszaak van Marko. Marko kan niet alleen goed overweg met kam en schaar, hij weet met zijn montere gebabbel ook het meest gesloten kinderboek te openen. In Hoofdzaken openbaren kinderen vanaf de kappersstoel hun diepste, en meest hilarische zielenroerselen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)