1. Nieuws

    Ziggo verliest vooral klanten aan nieuwe aanbieders

    Het klantverlies van Ziggo is in de laatste maanden vrijwel tot stilstand gekomen. Toch verloor het kabelbedrijf in het hele jaar 2017 bijna 60.000 abonnees. Vooral kleine nieuwe aanbieders profiteerden hiervan.
    Jarco Kriek
    1 mei 2018
    comments 4
    Ziggo verliest vooral klanten aan nieuwe aanbieders

    Het gat beter met Ziggo. In het laatste kwartaal van 2017 verloor het kabelbedrijf bijna geen abonnees meer. Over het hele jaar 2017 bedroeg het klantverlies nog wel 59.500. Maar dat was al beter dan de jaren ervoor. Toen verloor Ziggo in de jaren 2016 en 2015 respectievelijk 112.900 en 200.900 klanten. De overgebleven klanten namen overigens wel meer abonnementen af. Dit kwam vooral door de stijging van het aantal duo- en triple play-abonnementen.

     

    NLE

    Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Ziggo veel klanten is kwijtgeraakt aan de nieuwe vaste diensten-aanbieder NLE. Deze aanbieder maakt gebruik van de netwerken van KPN en biedt triple play-diensten tegen een concurrerende prijs. NLE had volgens berekening van Telecompaper aan het einde van het eerste kwartaal van dit jaar 50.000 telecomabonnees. Dat is een stijging van 20.000 in een jaar tijd. Uit nadere bestudering van het onderzoek van Telecompaper blijkt dat 40 procent van de abonnees van NLE van Ziggo afkomstig zijn. Het aandeel van oud-abonnees van KPN en de dochterbedrijven XS4All en Telfort is 28 procent. NLE sprak vorig zelf de ambitie uit om binnen enkele jaren door te groeien naar 200.000 abonnees.

     

    Ziggo

    VodafoneZiggo maakt volgende week de cijfers van het eerste kwartaal van 2018 bekend. De mogelijkheid bestaat dat bedrijfsonderdeel Ziggo voor het eerst in jaren een lichte groei van het aantal abonnees laat noteren. KPN maakte vorige week de kwartaalcijfers bekend. Daaruit bleek dat het voor het eerst in jaren het aantal tv-abonnees heeft zien dalen. De stijging van 11.000 abonnees bij Interactieve TV werd teniet gedaan door een daling van 16.000 abonnees bij Digitenne. Hierdoor ging het aantal tv-abonnees in totaal met 5.000 naar beneden.

    ZiggoVodafoneZiggoNLENLEXKPNXS4AllTelfortnetwerkkoperdraadglasvezelabonnementprijsverhogingHDTVdigitale kabeltelevisieinternetonline

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Ockels erfenis

    Ockels erfenis
    NPO 2 om 19:25 uur
    De meeste documentaires over iconische figuren zijn alleen maar positief, met zo nu en dan een kleine kanttekening. Deze docu toont dat Wubbo Ockels helemaal niet zo een leuke man was. De Nederlandse astronaut raakte zo geobsedeerd met het redden van de aarde dat hij zijn familie verwaarloosde en collega's tegen zich in het harnas joeg.

    TV-TIP Indiana Jones and the Temple of Doom

    Indiana Jones and the Temple of Doom
    om 23:42 uur
    Na een incident in een nachtclub in Shanghai slaat Indiana Jones op de vlucht met zijn hulpje Short Round en zangeres Willie Scott. Het trio belandt in een klein dorpje waar een magische steen is gestolen en kinderen zijn ontvoerd om te werken in de mijn. Jones besluit de dorpelingen te helpen.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)