1. Nieuws

    Ziggo verliest weer tienduizenden klanten

    Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost.
    Jarco Kriek
    5 augustus 2015
    comments 26
    Ziggo verliest weer tienduizenden klanten
    Foto: ANP

    Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost. Dat blijkt uit het financieel kwartaalverslag van het Britse moederbedrijf Liberty Global.


    Ziggo heeft in het tweede kwartaal van 2015 vooral te maken met onbegrip bij klanten over ongelijkheid van het dienstaanbod in voormalig UPC- en Ziggo-verzorgingsgebied. Zo kan een Ziggo-klant in het oude UPC-verzorgingsgebied niet naar de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment kijken, terwijl het andere deel van de Ziggo-klanten dat wel kan doen. Ook bestaat er ongelijkheid bij het aantal te gebruiken CI+ modules en/of tv-decoders bij een tv-abonnement. Voormalig Ziggo-klanten krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement niet alleen met een nieuw en verbeterd dienstaanbod, maar ook met een bruikleen-constructie van apparatuur te maken.

    Ziggo heeft meer dan zeven miljoen aansluitingen

    Het kabelbedrijf heeft in het tweede kwartaal de grens van zeven miljoen aansluitingen overschreden. Dat heeft niet voor meer klanten gezorgd. Het aantal abonnees daalde namelijk met 56.600 naar 4.185.300. In de eerste drie maanden van dit jaar verloor Ziggo ook al bijna vijftigduizend abonnees. Het aantal door deze abonnees afgenomen abonnementen daalde met 86.700 nog meer. Ziggo verkoopt maandelijks bijna 9,8 miljoen abonnementen.

    Digitaal basispakket bij Ziggo

    Het aantal Ziggo-abonnees dat via het digitale basispakket naar tv kijkt, daalde met 36.300 naar 835.500. Bij de aanvullende Starter- en Royaal-abonnement is ook een daling waarneembaar. Het gaat hierbij om 20.300 abonnees waardoor het aantal Ziggo-klanten met een aanvullend tv-abonnement op 3.347.800 terechtkomt.

    ZiggoUPCLiberty GlobalklankverlieskwartaalcijfersNBC Universal13TH StreetSyfyE!E! EntertainmentfusiekabelkabelaarskabelbedrijvenmediaboxkabeldecoderlogotvgidsEPGfirmware

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Naar de bibliotheek

    Naar de bibliotheek
    NPO 2 om 19:15 uur
    Documentairemaker Frans Bromet en de zijnen dwalen tijdens de komende dagen met camera en microfoon door acht openbare bibliotheken. Het spreekt boekdelen dat dit aloude boekenparadijs allang niet meer de plek is waar je op je lazer krijgt als je die stapel vakantieliteratuur weer eens te laat terugbrengt; de bieb is verworden tot een soort buurthuis, waar uiteenlopende figuren voor Frans een boekje opendoen.

    TV-TIP The First Wives Club

    The First Wives Club
    om 08:43 uur
    In deze aangename film worden veertigers Hawn, Midler en Keaton door hun ondankbare eega's gedumpt voor jonge blaadjes. Dat roept om wraak, en wanneer de drie de handen in elkaar slaan, trakteren ze de kerels op een koekje van eigen deeg. Van het drietal is Hawn als door siliconen opgevoerde actrice de leukste. Keaton speelt op de automatische piloot een neurotisch wrak en Midler is erg leuk als grofgebekte tante. De lach wordt vooral opgewekt door geniale dialogen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)