1. Nieuws

    Ziggo verliest weer tienduizenden klanten

    Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost.
    Jarco Kriek
    5 august 2015
    comments 26
    Ziggo verliest weer tienduizenden klanten
    Foto: ANP

    Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost. Dat blijkt uit het financieel kwartaalverslag van het Britse moederbedrijf Liberty Global.


    Ziggo heeft in het tweede kwartaal van 2015 vooral te maken met onbegrip bij klanten over ongelijkheid van het dienstaanbod in voormalig UPC- en Ziggo-verzorgingsgebied. Zo kan een Ziggo-klant in het oude UPC-verzorgingsgebied niet naar de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment kijken, terwijl het andere deel van de Ziggo-klanten dat wel kan doen. Ook bestaat er ongelijkheid bij het aantal te gebruiken CI+ modules en/of tv-decoders bij een tv-abonnement. Voormalig Ziggo-klanten krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement niet alleen met een nieuw en verbeterd dienstaanbod, maar ook met een bruikleen-constructie van apparatuur te maken.

    Ziggo heeft meer dan zeven miljoen aansluitingen

    Het kabelbedrijf heeft in het tweede kwartaal de grens van zeven miljoen aansluitingen overschreden. Dat heeft niet voor meer klanten gezorgd. Het aantal abonnees daalde namelijk met 56.600 naar 4.185.300. In de eerste drie maanden van dit jaar verloor Ziggo ook al bijna vijftigduizend abonnees. Het aantal door deze abonnees afgenomen abonnementen daalde met 86.700 nog meer. Ziggo verkoopt maandelijks bijna 9,8 miljoen abonnementen.

    Digitaal basispakket bij Ziggo

    Het aantal Ziggo-abonnees dat via het digitale basispakket naar tv kijkt, daalde met 36.300 naar 835.500. Bij de aanvullende Starter- en Royaal-abonnement is ook een daling waarneembaar. Het gaat hierbij om 20.300 abonnees waardoor het aantal Ziggo-klanten met een aanvullend tv-abonnement op 3.347.800 terechtkomt.

    ZiggoUPCLiberty GlobalklankverlieskwartaalcijfersNBC Universal13TH StreetSyfyE!E! EntertainmentfusiekabelkabelaarskabelbedrijvenmediaboxkabeldecoderlogotvgidsEPGfirmware

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Bloodshot

      Win een VIP-pakket van Bloodshot

      Bloodshot is op de comic van de Valiant Comics-franchise gebaseerd: soldaat Angelo Mortalli komt te overlijden, maar hij wordt door het bedrijf Project Rising Spirit met nanotechnologie tot leven gewekt. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weg, met daarin een hoodie en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Wokking Lekker

    Wokking Lekker
    24Kitchen om 16:30 uur
    Danny Jansen laat zien hoe zelfs de grootste onbenul allerlei ingewikkelde gerechten binnen dertig minuten op tafel kan toveren met een wok.

    TV-TIP Flipping bangers

    Flipping bangers
    Discovery om 07:30 uur
    Je moet wel heel positief in het leven staan om in een halfvergane roestbak nog een parel op wielen te zien. Will en Gus vallen in die categorie.

    Interview

    • Frits Sissing bij Tussen Kunst en Kitsch

      Frits Sissing

      Tussen Kunst en Kitsch

      Elk seizoen trekt het 36 jaar oude programma weer kijkersaantallen met zeven cijfers. En dat zal dit jaar niet anders zijn. Frits Sissing over het succes van Tussen Kunst en Kitsch.
      Reacties0 reactie(s)