Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo voegt nieuwe zender vooralsnog tijdelijk toe

    Verontwaardigde klanten vallen Ziggo ten deel nadat het kabelbedrijf onverwacht bekendmaakte het homeshoppingkanaal Tommy TV te gaan leveren.
    Jarco Kriek
    3 december 2019
    comments 20
    Thuiswinkelen Astro TV
    Foto ANP

    Tommy TV beleeft bij Ziggo de eerste stappen op de Nederlandse tv-markt. Het kanaal gaat 24 uur per dag producten met eigen programma’s aanprijzen. Bij aanvang zijn het voor de internationale markt gemaakte programma’s. Op termijn zijn op Tommy TV ook eigen Nederlandse programma’s te bekijken. Tommy TV is onderdeel van Tommy Taylor Shopping. Dit bedrijf timmert al enige jaren succesvol aan de weg in het segment thuiswinkelen. Op diverse commerciële zenders zijn verkoopprogramma’s van producten van dit bedrijf gedurende enkele dagdelen te bekijken.

     

    Distributievergoeding voor Ziggo

    Tommy TV is vooralsnog een half jaar bij Ziggo op voorkeuzekanaal 250 te bekijken. Daarna bekijken beide partijen of de doorgifte doorgezet wordt. De stroom van kritiek die zichtbaar was nadat Ziggo aankondigde deze zender door te gaan geven, is op zich wel begrijpelijk. Ziggo haalde dit jaar meerdere zenders uit het zenderaanbod, waaronder onlangs BBC Four. Toch is enige nuance op zijn plaats. VodafoneZiggo bedrijfsonderdeel Ziggo doet namelijk nu wat veel Nederlanders wensen. Dat is niet betalen aan zenders voor doorgifte maar juist de zender voor distributie naar klanten laten betalen. Met andere woorden: Tommy TV betaalt een vorm van distributievergoeding aan VodafoneZiggo.

     

    Betaalbaar abonnement

    Deze nieuwe manier van distributie van zenders kan ervoor zorgen dat het abonnement waarbij een aanbieder tv- en internetdiensten levert in de toekomst voor consumenten betaalbaar blijft. Door de blijvende explosieve groei van dataverbuik door het meer gebruiken van online streamingdiensten als Netflix, Videoland, Amazon Prime Video en Disney+ moeten internetaanbieders als Ziggo, KPN en T-Mobile fors in het netwerk investeren, Ook het leveren van tv-zenders wordt door deze aanbieders duurder. Mediabedrijven als NPO, RTL, Talpa, FOX en Discovery vragen meer geld voor distributie van hun zenders. Zo moet Ziggo in de komende maanden een nieuwe – waarschijnlijk veel duurdere – overeenkomst voor FOX Sports afsluiten. Doet het kabelbedrijf dit niet dan moet het na de huidige voetbalcompetitie de kanalen van deze betaalzender op zwart zetten.

    ZiggoVodafoneZiggoTommy TVhomeshoppingdistributiedisttibutievergoedingovereenkomsttvtelevisieinternetabonnementzenderaanbod

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win de dvd We Are Who We Are

      In deze persoonlijke zoektocht vinden de twee Amerikaanse tieners Fraser en Caitlin, die op een militaire basis in Venetië wonen, elkaar en ontstaat er een hechte vriendschap. Totaal TV mag dit broeierige coming-of-age-drama vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Dit is Jeangu

    Dit is Jeangu
    NPO 3 om 20:25 uur
    Jeangu Macrooy was klaar voor het Songfestival, totdat corona alles verpeste. Hoe ging de zanger om met deze tegenslag?

    TV-TIP The Age of Adaline

    The Age of Adaline
    RTL 8 om 20:28 uur
    De 29-jarige Adaline Bowman merkt na een bijnadoodervaring dat ze niet meer veroudert. Dit verandert haar hele leven.

    Interview

    • *

      Emma Stone

      Cruella

      Een van ‘s werelds leukste slechteriken heeft een eigen film gekregen. Emma Stone schittert vanaf 28 mei op Disney+ als Cruella de Vil, de kleurrijke modeontwerpster die het behoorlijk bont maakt.
      Reacties0 reactie(s)