Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo voegt nieuwe zender vooralsnog tijdelijk toe

    Verontwaardigde klanten vallen Ziggo ten deel nadat het kabelbedrijf onverwacht bekendmaakte het homeshoppingkanaal Tommy TV te gaan leveren.
    Jarco Kriek
    3 december 2019
    comments 20
    Thuiswinkelen Astro TV
    Foto ANP

    Tommy TV beleeft bij Ziggo de eerste stappen op de Nederlandse tv-markt. Het kanaal gaat 24 uur per dag producten met eigen programma’s aanprijzen. Bij aanvang zijn het voor de internationale markt gemaakte programma’s. Op termijn zijn op Tommy TV ook eigen Nederlandse programma’s te bekijken. Tommy TV is onderdeel van Tommy Taylor Shopping. Dit bedrijf timmert al enige jaren succesvol aan de weg in het segment thuiswinkelen. Op diverse commerciële zenders zijn verkoopprogramma’s van producten van dit bedrijf gedurende enkele dagdelen te bekijken.

     

    Distributievergoeding voor Ziggo

    Tommy TV is vooralsnog een half jaar bij Ziggo op voorkeuzekanaal 250 te bekijken. Daarna bekijken beide partijen of de doorgifte doorgezet wordt. De stroom van kritiek die zichtbaar was nadat Ziggo aankondigde deze zender door te gaan geven, is op zich wel begrijpelijk. Ziggo haalde dit jaar meerdere zenders uit het zenderaanbod, waaronder onlangs BBC Four. Toch is enige nuance op zijn plaats. VodafoneZiggo bedrijfsonderdeel Ziggo doet namelijk nu wat veel Nederlanders wensen. Dat is niet betalen aan zenders voor doorgifte maar juist de zender voor distributie naar klanten laten betalen. Met andere woorden: Tommy TV betaalt een vorm van distributievergoeding aan VodafoneZiggo.

     

    Betaalbaar abonnement

    Deze nieuwe manier van distributie van zenders kan ervoor zorgen dat het abonnement waarbij een aanbieder tv- en internetdiensten levert in de toekomst voor consumenten betaalbaar blijft. Door de blijvende explosieve groei van dataverbuik door het meer gebruiken van online streamingdiensten als Netflix, Videoland, Amazon Prime Video en Disney+ moeten internetaanbieders als Ziggo, KPN en T-Mobile fors in het netwerk investeren, Ook het leveren van tv-zenders wordt door deze aanbieders duurder. Mediabedrijven als NPO, RTL, Talpa, FOX en Discovery vragen meer geld voor distributie van hun zenders. Zo moet Ziggo in de komende maanden een nieuwe – waarschijnlijk veel duurdere – overeenkomst voor FOX Sports afsluiten. Doet het kabelbedrijf dit niet dan moet het na de huidige voetbalcompetitie de kanalen van deze betaalzender op zwart zetten.

    ZiggoVodafoneZiggoTommy TVhomeshoppingdistributiedisttibutievergoedingovereenkomsttvtelevisieinternetabonnementzenderaanbod

    Reacties

  1. TV-TIP Het Klokhuis

    Het Klokhuis
    NPO 3 om 18:44 uur
    In 2013, tijdens het 25-jarige jubileum van Het klokhuis, maakten bijna 1400 kinderen een tijdscapsule, die ze vervolgens in audiovisueel archief Beeld & Geluid digitaal begroeven. Tien jaar later is het tijd om ze, samen met oud-presentatoren Nienke de la Rive Box, Bart Meijer, Lisa Wade en Dolores Leeuwin, op te duikelen. Waar droomden de ukkies van toen van? Wat wilden ze bewaren voor de toekomst? Wat is er in het afgelopen decennium veranderd? En zijn hun toekomstvoorspellingen allemaal uitgekomen?

    TV-TIP Z Doc: Het Ware Verhaal Tussen Ford en Ferrari

    Z Doc: Het Ware Verhaal Tussen Ford en Ferrari
    RTL Z om 20:30 uur
    Begin jaren 60 staat Ferrari op omvallen. Ford heeft interesse om de boel over te nemen, vooral dankzij het succes van de renstal, Scuderia Ferrari. Wanneer de deal door toedoen van Enzo Ferrari op het laatste moment klapt, zweert Henry Ford II een raceauto te bouwen die Ferrari alle hoeken van het circuit moet laten zien. En wel tijdens de voor Ferrari belangrijkste race van allemaal: de 24 uur van Le Mans.

    Interview

    • *

      Anne-Mar Zwart

      Blauw Bloed

      Anne-Mar Zwart (37) is de nieuwe presentator van Blauw Bloed, het royalty-programma van de EO dat na ruim een jaar afwezigheid, terugkeert op tv.
      Reacties0 reactie(s)